De Pers
 
Moslimstem PvdA raakt allochtonen kwijt

Je wordt hier geïslamiseerd waar je bij staat

Door: Kustaw Bessems
Gepubliceerd: woensdag 15 juli 2009 23:14
Update: maandag 28 september 2009 07:45

Linkse raadsleden van Marokkaanse komaf willen dat de PvdA zich voortaan verre houdt van geloof. Anders lopen na de autochtonen straks ook nog de moslims weg bij hun partij.



Mohammed Mohandis

Wanneer je als Marokkaanse Nederlander je lippen aan een glas koud bier zet, kan het je tegenwoordig overkomen dat een autochtone Nederlander je voorhoudt: ‘Hé, je bent toch moslim? Jij mag toch geen alcohol drinken?’

Of je staat bij de supermarkt je kipfilet af te rekenen en de caissière zegt ernstig: ‘Dat is niet halal, hoor.’


Foto's: Frank Goeliken |  Mohammed Mohandis: 'Te veel PvdA'ers denken in groepen'


In het Nederland van 2009 word je door de niet-moslim geïslamiseerd, vertelt Mohammed Mohandis. En dat, zegt hij, gebeurt ook in zijn eigen partij – de PvdA.

Mohandis (24) is gemeenteraadslid in Gouda. Onlangs werd hij daarnaast verkozen tot voorzitter van de Jonge Socialisten, de jongerenbeweging in de PvdA. Hij werd landelijk nieuws toen hij na ongeregeldheden in Gouda opriep om ‘met je poten van onze buschauffeurs af te blijven’.

Mohandis pleit voor meer secularisme binnen de partij. ‘Een samenleving waarin de scheiding tussen kerk en staat strikt wordt toegepast. Religie is een privézaak. Zelf haal ik periodiek mijn inspiraties uit geloof, maar ik zal daar geen buurman of partijgenoot mee lastigvallen. Houd religie voor jezelf. Ik spreek atheïstische Marokkanen en seculiere moslims die zeggen: waarom bemoeit de PvdA zich zo met religie? Die sluiten zich aan bij D66 omdat ze dat een meer vrijzinnige partij vinden.’

‘Als iemand een religie wil aanhangen, prima. Voor alle stromingen, van orthodox tot gematigd, is ruimte. Maar als PvdA moet je heel duidelijk stellen: dit zijn onze principes. Homo-emancipatie bijvoorbeeld, de gelijkheid van man en vrouw. En dan is het aan mensen zelf of ze daarin passen of niet.’



Neem het voorbeeld van Yman Mahrach, gemeenteraadslid in Amsterdam, die vorig jaar zei: ‘De islam en de Koran staan vast. Je bent moslim of niet. Zo is de homoseksuele daad verboden, dat is een regel in de islam, net zoals je niet mag liegen.’

‘Die gaf meer een religieus antwoord dan een sociaal-democratisch antwoord’, oordeelt Mohandis. ‘Zorgelijk. Als heel veel punten van de PvdA haaks staan op je overtuiging, moet je je afvragen of je wel bij een goede partij zit.’

‘Nu overal de kandidatenlijsten voor de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar worden samengesteld, moeten we daar ook goed naar kijken: of iemand de democratische waarden uitdraagt en respecteert. Opkomen voor man, vrouw, blank, zwart, homo, hetero, mensen met of zonder handicap. De PvdA schiet door in het politiek correct samenstellen van die lijsten. Met mannen en vrouwen om en om en genoeg allochtonen erop. Er zijn echt kandidatencommissies die de wijk in gaan op zoek naar een allochtoon omdat ze de moslimkiezers en de Marokkaanse kiezers en de thee- en buurthuisbezoekers willen winnen. Puur electoraal. Dat veroorzaakt ongelukken.’

Mohandis’ linkse ideeën mogen zich dan niet verdragen met orthodoxe islamitische opvattingen, hij heeft evenmin veel op met het idee van partijleider Wouter Bos en integratiewoordvoerder in de Tweede Kamer Jeroen Dijsselbloem om als PvdA steun te geven aan liberaal-islamitische stromingen. ‘Dat is een denkfout’, zegt Mohandis. ‘Je vertegenwoordigt sociaal-democratische waarden en je kijkt welke poppetjes daarbij passen. Dat moet je niet omdraaien. Met de liberale islam zul je meer raakvlakken hebben, maar die staat soms misschien ook wel haaks op sociaal-democratische waarden.’ Een eventueel bondgenootschap met liberale moslims kan een uitkomst zijn, maar is niet het beginpunt, wil hij maar zeggen.

Zo heeft hij zich ook gestoord aan de discussie die de bekende PvdA-stadsdeelvoorzitter van Amsterdam-Slotervaart, Ahmed Marcouch, voerde met de radicale Haagse imam Jneid Fawaz. De twee bestookten elkaar in artikelen en een tv-optreden. Marcouch schreef dingen als: ‘De Koran biedt geen kledingvoorschriften en schrijft geen speciale haardrachten voor en evenmin een wijze van groeten. Veel belangrijker is wat de Koran wél voorschrijft: streef gerechtigheid na, wees goede burgers, ga werken, volg onderwijs en zorg voor uw naaste.’

Mohandis: ‘Je moet geen religieuze maar politieke argumenten gebruiken. Marcouch is politicus. Als je dan verzeild raakt in theologische discussies met imams, ben je op glad ijs. Moet je op grond van religieuze argumenten wel of niet handen schudden? Dat is zo lastig. Je kunt als seculiere partij beter zeggen dat handen schudden hoort omdat mannen en vrouwen in Nederland gelijk zijn en omdat je daarmee aansluiting vindt in de samenleving. Je staat sterker in je schoenen wanneer je zegt waar je als stadsdeel voor staat of als partij, dan dat je zegt: het staat in vers zus. Dan komt Fawaz wel met vers zo.’

Hij noemt nog een voorbeeld: ‘Als iemand uit het geloof wil stappen, geeft dat veel weerstand. Dan zul je als PvdA altijd achter het individu moeten staan. En niet achter de groep. Maar niet omdat je een liberale islam wil promoten, wel omdat je voor emancipatie bent van het individu.’

‘Benader mensen als mens. Als Gouwenaar of Amsterdammer. En niet in de groep: we gaan met de moskee praten. Er zijn nog te veel PvdA’ers die in groepen denken. Zelfs onze minister voor integratie, Eberhard van der Laan. Ik heb hem hoog zitten, vind hem een van onze beste mensen. Alleen, als ik hem hoor zeggen dat de meeste moslims zulke lieve brave mensen zijn, dan vind ik dat gepamper ten top. Dat moet je niet doen. Daarmee impliceer je juist dat het geen brave mensen zijn. Hij moet gewoon inzien dat het Nederlanders zijn die hier zijn geboren en tegen wie je dat ook moet zeggen: je bent geen Marokkaan, ik spreek je niet aan als moslim, je bent Nederlander. Punt. Klaar. Ik ben ook geen moslimwoordvoerder of Marokkanenvoorzitter. Ik ben woordvoerder van de Jonge Socialisten.’

Fouad el Haji

Ik heb het een keer tegen Wouter Bos gezegd’, herinnert het Rotterdamse PvdA-raadslid Fouad el Haji zich. ‘Dat ik het jammer vind dat secularisme geen politiek thema is. Niemand staat op en zegt: die groep seculiere moslims moeten we aan ons binden. Ik zei tegen hem: ik merk dat mensen weglopen omdat zij zich niet vertegenwoordigd voelen. Je verliest daarmee niet alleen stemmen, maar ook potentieel kader. Hoog opgeleide, ideeënrijke, geëngageerde, betrokken jongeren.’

‘Bos zei: heb het erover met Jeroen Dijsselbloem, die integratie doet in de Tweede Kamer. En die zei: zet het eerst op papier. Ik heb hem een uitgebreide mail gestuurd. Hij antwoordde dat hij zijn secretaresse een afspraak zou laten maken. Dat was maart. Ik heb nooit meer iets gehoord.’



Fouad el Haji: 'Er zijn ook moslims die niet naar de moskee gaan'


El Haji voelt een verwantschap met zijn collega’s Mohammed Mohandis uit Gouda en Mostapha el Madkouri uit Almere. Maar bijvoorbeeld ook met het Haarlemse raadslid Moussa Aynan, die bekend werd om diens verzet tegen de verplichte namenlijsten van de Marokkaanse overheid op Nederlandse gemeentehuizen. Zelf trok de 40-jarige El Haji eerder aandacht door te wijzen op ronselpraktijken van de Marokkaanse geheime dienst in Nederland.

‘We praten over moslims in Nederland alsof ze allemaal streng gelovig, orthodox zijn. Waar we het vaakst over spreken als wij elkaar tegenkomen op partijbijeenkomsten is dit: wij bestaan kennelijk niet. En met ons duizenden anderen. Mensen die het pijn doet om weer een fundamentalist op tv te zien. Verschrikkelijk! Omdat het lijkt of hij dus alle moslims in Nederland vertegenwoordigt. En dat is verre van waar. Er zijn bijvoorbeeld ook veel moslims die niet naar de moskee gaan, zoals ik.’

‘De meeste Marokkaanse moslims in Nederland zijn seculier. Maar zij lopen daar niet mee te koop. En in het politieke landschap is daar geen podium voor. Daarmee doe je hen tekort.’

‘Ik hoorde van jongeren dat zij naar andere partijen gingen omdat de partij hen niet zag staan. Ze gaan naar D66, terwijl ze van nature bij de PvdA thuishoren. In mindere mate naar GroenLinks en SP. Mensen die niet door een religieuze bril kijken naar de samenleving, de overheid, de politiek, zijn buren maar gewoon door de bril van een burger. Door een moderne, seculiere bril, zonder zijn godsdienst te benadrukken. Zo zit ik er zelf zeker ook in. Dat zijn onze natuurlijke bondgenoten. We hebben een multi-etnisch vrouwennetwerk in de PvdA. En een homonetwerk. Hier zou ook een lobby voor moeten komen.’

‘Een partij moet bondgenootschappen sluiten met geestverwanten. Het zou mooi zijn als onze integratieminister Van der Laan dit pleidooi kon ondersteunen. De tijd dringt. Er komen verkiezingen aan. Het zou mooi zijn als wij gematigde types op de lijst krijgen. Dan kun je laten zien: wij zien niemand over het hoofd.’



Mostapha el Madkouri: 'Wouter Bos moet het wéér doen'


Mostapha el Madkouri

Als bestuurder of politicus moet je dat niet eens in je hoofd halen’, zegt Mostapha el Madkouri (38). Het Almeerse raadslid heeft het over het gemeenteloket dat Utrecht eerder dit jaar opende in een moskee. ‘Dat heeft een PvdA-bestuurder besloten. Dat is onwenselijk. Je moet ambtenaren daar niet inzetten, doe dat op het stadhuis. Daar is geen autochtoon positief over en terecht ook. Het is een openbare voorziening waar hij zich niet welkom voelt. Terwijl die voor iedereen toegankelijk hoort te zijn.’

‘Mensen in Nederland zijn opgelucht dat de verzuiling voorbij is: iedereen kan met iedereen omgaan. Openbare voorzieningen zijn voor iedereen. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen over zo’n loket zeggen: waar zijn we mee bezig? Nooit openbare voorzieningen op grond van religieuze beleving creëren.’

Maar zo goed als El Madkouri autochtonen snapt die een loket in een moskee belachelijk vinden, minstens zo veel begrip heeft hij voor moslims die weglopen bij de PvdA omdat die partij zich juist te hard uitspreekt tegen islamitische orthodoxie. ‘De grote overwinning bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2006 was mede aan moslims te danken. Die zie ik overlopen naar andere vrijzinnige partijen als D66.’

‘De PvdA lijkt een oordeel te geven over wat de beste islamvorm is. Daar moet je het helemaal niet over hebben. Hoogstens moet je zeggen: alle religies zijn welkom. De PvdA lijkt minder open voor orthodoxe stromingen. Je moet hard optreden als mensen zo radicaal zijn dat ze willen overgaan tot geweld. Daar hebben we de rechtsstaat voor. Maar verder moet je je nergens mee bemoeien.’

Ja, hij ziet ook dat sommige ultra-orthoxe stromingen zich keurig aan de wet houden en toch voor een progressieve partij onwenselijk kunnen zijn. ‘Maar je haalt een slechte stroming onderuit door je eigen verhaal beter te vertellen. En het verhaal van de PvdA gaat niet over religie, dat gaat over scholing, werk en zorg. Het is een grote vergissing om te denken dat de PvdA zich over alle andere onderwerpen moet uitspreken.’

El Madkouri is blij met het recente publiciteitsoffensief van minister Eberhard van der Laan voor Integratie. ‘Hij is een van de beste mensen die wij hebben. Hij heeft het over inburgering. Hij zet zijn beeld tegenover de niet-genuanceerde beelden van Wilders. Hij houdt vast aan het PvdA-verhaal zonder mensen uit te sluiten. Daar moet de partijleiding van leren.’

En Wouter Bos? ‘Die kan ons verrassen. Ik geloof nog steeds in hem. Onder zijn leiding hebben we een gigantische winst gehaald bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2006. Zijn verhaal was toen fantastisch. De druk binnen de partij moet op hem worden uitgeoefend om het weer te doen. Hij moet het wéér doen.’

Je wordt hier geïslamiseerd waar je bij staat
Foto: Frank Groeliken

Opstand
Het partijbestuur van de PvdA moet direct aftreden. Dat zegt secretaris van de PvdA in Nijmegen Alard Beck vorige week vrijdag in De Telegraaf. "Het kan niet zijn dat de partij erkent dat er grote, fundamentele fouten zijn gemaakt waardoor we de verkiezingen verloren hebben, en dat niemand daaruit consequenties trekt."



Terug bij af
In de wekelijkse peiling van Maurice de Hond is de PvdA zondag weer terug op het niveau van vorig jaar rond Prinsjesdag, zeventien zetels. In de maanden erna steeg de partij flink onder invloed van de aanpak van de financiële crisis door PvdA-leider en minister van Financiën Wouter Bos, maar sinds begin dit jaar zakt de PvdA steeds verder weg.

Elitaire PvdA
De PvdA is een elitaire partij van hoogopgeleiden geworden en verliest daardoor het contact met de traditionele achterban in veel wijken. Dat zegt PvdA-minister van Onderwijs Ronald Plasterk woensdag in een interview met het AD. Dertig jaar geleden hadden PvdA-politici tenminste nog ouders die niet zo geleerd waren, maar nu ook dat is veranderd, is de afstand wel erg groot geworden, meent de bewindsman.


 
Login of registreer om te reageren

Reageer Door: b66, donderdag 16 juli 2009 00:29
wordt eens wakker jongen , dat werken jullie zelf in de hand ,als er iets is wat je niet wilt horen van een medeNederlander dan is het meteen ,"ik word gediscrimineert" stelletje jankers , en het is nog helemaal niet waar ook , maar dat maken ze er zelf van om iets helemaal om te draaien als er iets gezegd wordt. Je leeft hier en hebt je te houden aan de geldende regels hier , kan je dat niet dan hoor je hier ook niet .Kom mij niet aan met ik word hier geislamiseerd.wat een onzin.

Reageer Door: Outrage, donderdag 16 juli 2009 08:35
b66 schreef:

wordt eens wakker jongen , dat werken jullie zelf in de hand ,als er iets is wat je niet wilt horen van een medeNederlander dan is het meteen ,"ik word gediscrimineert" stelletje jankers , en het is nog helemaal niet waar ook , maar dat maken ze er zelf van om iets helemaal om te draaien als er iets gezegd wordt. Je leeft hier en hebt je te houden aan de geldende regels hier , kan je dat niet dan hoor je hier ook niet .Kom mij niet aan met ik word hier geislamiseerd.wat een onzin.



Het valt niet te ontkennen dat veel NL'ers geen benul hebben.
Bij ons werkt een vlotte Marokkaanse meid, en ze wordt knettergek om steeds te moeten horen: "Ben jij Marokkaans? Noooiit geweten of achter je gezocht."
Wat zoeken die mensen dan? Bevestiging van hun eigen kortzichtige vooroordelen?

Reageer Door: krankzinnig, donderdag 16 juli 2009 08:59
Wat die jongens niet inzien is dat ze bij de verkeerde partij zitten, met de elitaire pluchegeile betweterige sociale academie leuteraars die het bij de PVDA voor het zeggen hebben en die tegen elke prijs de eigen kliek zullen beschermen is geen land te bezeilen, ze trekken aan een dood paard.

Reageer Door: Milinda, donderdag 16 juli 2009 09:21
Er is kennelijk heel wat "Wilders" nodig om wakker te worden. Bovendien heeft de kille houding tegenover Neda Agha Soltan, haar vrienden en de overige slachtoffers in Iran, de zwijgende Islamiet geen goed gedaan.

Reageer Door: K@@S, donderdag 16 juli 2009 09:27
krankzinnig schreef:

Wat die jongens niet inzien is dat ze bij de verkeerde partij zitten, met de elitaire pluchegeile betweterige sociale academie leuteraars die het bij de PVDA voor het zeggen hebben en die tegen elke prijs de eigen kliek zullen beschermen is geen land te bezeilen, ze trekken aan een dood paard.

Heb jij je pilletje wel gehad?

Reageer Door: mening, donderdag 16 juli 2009 11:21
De PVDA moet álles kwijtraken!

Reageer Door: mening, donderdag 16 juli 2009 11:51
En ik wil niet geasimileert worden door de islam

Reageer Door: haroekoe, donderdag 16 juli 2009 12:34
b66 schreef:

wordt eens wakker jongen , dat werken jullie zelf in de hand ,als er iets is wat je niet wilt horen van een medeNederlander dan is het meteen ,"ik word gediscrimineert" stelletje jankers , en het is nog helemaal niet waar ook , maar dat maken ze er zelf van om iets helemaal om te draaien als er iets gezegd wordt. Je leeft hier en hebt je te houden aan de geldende regels hier , kan je dat niet dan hoor je hier ook niet .Kom mij niet aan met ik word hier geislamiseerd.wat een onzin.



De strekking van het stuk is je helemaal ontgaan.
Niet alle turken en marokkanen zijn zo bezig met godsdienst als door Wilders en overige tokkies wordt verondersteld. Het grootste gedeelte van hen is net zo min praktizerend gelovig als de gemiddelde 'christelijke' medelander.
En ... dat werken "jullie" zelf in de hand ... is net zo stigmatiserend als zeggen dat " jullie nederlanders al eeuwen land wereldwijd huisgehouden hebben: de nederlandse kolonies Indonesie, Suriname, de Antillen. " Jullie" nederlanders hebben hele werelddelen leefgeroofd, de basis van "jullie" Gouden Eeuw. De huidige welvaart is tevens gebaseerd op de slavenhandel in vorige eeuwen, in stand gehouden door het neokolonealisme.
"Jullie" nedelanders hebben zich nog nooit aangepast en flink huisgehouden in overzeese gebieden. Geroofd, gemoord en mensen gedwongen gekerstend.
Als alle buitenlanders in NL volgens de tokkies weg moeten, zijn "jullie" nederlanders dan ook bereid om de nederlanders en hun vele nazaten in de VS, Australie, New Zealand, Canada, SA terug te nemen?

Tokkies aller provincies - kom lekker 25 juli naar Rotterdam. 900,000 mensen komen dan lekker swingen. Autochtonia en alloctonia door elkaar. Sommigen zijn protestant, anderen katholiek, hindoestaans en islamiet. Misschien is het verschil dat mensen anders 'geloven' maar ik weet zeker dat er veel meer is wat we gemeen hebben.

Overigens ben ik overtuigd protestant, maar ziek van die verwilderde discussies.

Reageer Door: Outrage, donderdag 16 juli 2009 12:50
jomoxy schreef:

Outrage schreef:

b66 schreef:

wordt eens wakker jongen , dat werken jullie zelf in de hand ,als er iets is wat je niet wilt horen van een medeNederlander dan is het meteen ,"ik word gediscrimineert" stelletje jankers , en het is nog helemaal niet waar ook , maar dat maken ze er zelf van om iets helemaal om te draaien als er iets gezegd wordt. Je leeft hier en hebt je te houden aan de geldende regels hier , kan je dat niet dan hoor je hier ook niet .Kom mij niet aan met ik word hier geislamiseerd.wat een onzin.




Het valt niet te ontkennen dat veel NL'ers geen benul hebben.
Bij ons werkt een vlotte Marokkaanse meid, en ze wordt knettergek om steeds te moeten horen: "Ben jij Marokkaans? Noooiit geweten of achter je gezocht."
Wat zoeken die mensen dan? Bevestiging van hun eigen kortzichtige vooroordelen?
[/quote

Één enkele is géén garantie voor de overigen !

Opsporing verzocht/XY-Ungelóst zeggen méér in het algemeen hoe het is gesteld in NL en BRD.....máár dat zal u wel ontgaan...gezien die vlotte dame !


Het is toch van de ratten dat men zich bij kassameisjes moet verantwoorden?
En wat die vlotte dame betreft. Ik werk als video-editor in de adult-industrie. Ben dus niet zo heel snel meer onder de indruk...

Reageer Door: Micky42, donderdag 16 juli 2009 12:52
haroekoe schreef:

b66 schreef:

wordt eens wakker jongen , dat werken jullie zelf in de hand ,als er iets is wat je niet wilt horen van een medeNederlander dan is het meteen ,"ik word gediscrimineert" stelletje jankers , en het is nog helemaal niet waar ook , maar dat maken ze er zelf van om iets helemaal om te draaien als er iets gezegd wordt. Je leeft hier en hebt je te houden aan de geldende regels hier , kan je dat niet dan hoor je hier ook niet .Kom mij niet aan met ik word hier geislamiseerd.wat een onzin.



De strekking van het stuk is je helemaal ontgaan.
Niet alle turken en marokkanen zijn zo bezig met godsdienst als door Wilders en overige tokkies wordt verondersteld. Het grootste gedeelte van hen is net zo min praktizerend gelovig als de gemiddelde 'christelijke' medelander.
En ... dat werken "jullie" zelf in de hand ... is net zo stigmatiserend als zeggen dat " jullie nederlanders al eeuwen land wereldwijd huisgehouden hebben: de nederlandse kolonies Indonesie, Suriname, de Antillen. " Jullie" nederlanders hebben hele werelddelen leefgeroofd, de basis van "jullie" Gouden Eeuw. De huidige welvaart is tevens gebaseerd op de slavenhandel in vorige eeuwen, in stand gehouden door het neokolonealisme.
"Jullie" nedelanders hebben zich nog nooit aangepast en flink huisgehouden in overzeese gebieden. Geroofd, gemoord en mensen gedwongen gekerstend.
Als alle buitenlanders in NL volgens de tokkies weg moeten, zijn "jullie" nederlanders dan ook bereid om de nederlanders en hun vele nazaten in de VS, Australie, New Zealand, Canada, SA terug te nemen?

Tokkies aller provincies - kom lekker 25 juli naar Rotterdam. 900,000 mensen komen dan lekker swingen. Autochtonia en alloctonia door elkaar. Sommigen zijn protestant, anderen katholiek, hindoestaans en islamiet. Misschien is het verschil dat mensen anders 'geloven' maar ik weet zeker dat er veel meer is wat we gemeen hebben.

Overigens ben ik overtuigd protestant, maar ziek van die verwilderde discussies.



Petje af voor je commentaar.

Reageer Door: 83142, donderdag 16 juli 2009 13:07
b66 schreef:
wordt eens wakker jongen , dat werken jullie zelf in de hand ,als er iets is wat je niet wilt horen van een medeNederlander dan is het meteen ,"ik word gediscrimineert" stelletje jankers , en het is nog helemaal niet waar ook , maar dat maken ze er zelf van om iets helemaal om te draaien als er iets gezegd wordt. Je leeft hier en hebt je te houden aan de geldende regels hier , kan je dat niet dan hoor je hier ook niet .Kom mij niet aan met ik word hier geislamiseerd.wat een onzin.


Wordt JIJ eens wakker jongen! Zet achtereenvolgens je oog- en oorkleppen af; zeg hier netjes tot ziens en ga als de wiedeweerga een forse cursus begrijpend lezen volgen, tenzij je het leuk vindt jezelf nóg eens zo belachelijk te maken. En doe tegelijk iets aan je interpunctie.

Reageer Door: Non-Religieuze Entiteit, donderdag 16 juli 2009 14:28
haroekoe schreef:

b66 schreef:

wordt eens wakker jongen , dat werken jullie zelf in de hand ,als er iets is wat je niet wilt horen van een medeNederlander dan is het meteen ,"ik word gediscrimineert" stelletje jankers , en het is nog helemaal niet waar ook , maar dat maken ze er zelf van om iets helemaal om te draaien als er iets gezegd wordt. Je leeft hier en hebt je te houden aan de geldende regels hier , kan je dat niet dan hoor je hier ook niet .Kom mij niet aan met ik word hier geislamiseerd.wat een onzin.



De strekking van het stuk is je helemaal ontgaan.
Niet alle turken en marokkanen zijn zo bezig met godsdienst als door Wilders en overige tokkies wordt verondersteld. Het grootste gedeelte van hen is net zo min praktizerend gelovig als de gemiddelde 'christelijke' medelander.
En ... dat werken "jullie" zelf in de hand ... is net zo stigmatiserend als zeggen dat " jullie nederlanders al eeuwen land wereldwijd huisgehouden hebben: de nederlandse kolonies Indonesie, Suriname, de Antillen. " Jullie" nederlanders hebben hele werelddelen leefgeroofd, de basis van "jullie" Gouden Eeuw. De huidige welvaart is tevens gebaseerd op de slavenhandel in vorige eeuwen, in stand gehouden door het neokolonealisme.
"Jullie" nedelanders hebben zich nog nooit aangepast en flink huisgehouden in overzeese gebieden. Geroofd, gemoord en mensen gedwongen gekerstend.
Als alle buitenlanders in NL volgens de tokkies weg moeten, zijn "jullie" nederlanders dan ook bereid om de nederlanders en hun vele nazaten in de VS, Australie, New Zealand, Canada, SA terug te nemen?

Tokkies aller provincies - kom lekker 25 juli naar Rotterdam. 900,000 mensen komen dan lekker swingen. Autochtonia en alloctonia door elkaar. Sommigen zijn protestant, anderen katholiek, hindoestaans en islamiet. Misschien is het verschil dat mensen anders 'geloven' maar ik weet zeker dat er veel meer is wat we gemeen hebben.

Overigens ben ik overtuigd protestant, maar ziek van die verwilderde discussies.

Lettend op de (religieuze)context denk ik dat u het heeft over hindoeistisch.
Hindoestaans duidt op de bevolkingsgroep met wortels in India dit kunnen echter ook bekeerlingen zijn zoals moslims en christenen of atheisten of whatever.
Overigens heeft men het in de hele wereld over Indiers aangaande deze specifieke etniciteit ,met de term "Hindoestanen" is Nederland een vreemde eend in de bijt.
De Indiers noemen hun land zelf Bharat (uit het Sanskriet) ,de term "India" (ontleend aan de rivier de Indus) komt van de oude Grieken en de term "Hindustan" (land van de hindoes)komt van de moslims.

Reageer Door: haroekoe, donderdag 16 juli 2009 15:06
Non-Religieuze Entiteit schreef:

Lettend op de (religieuze)context denk ik dat u het heeft over hindoeistisch.
Hindoestaans duidt op de bevolkingsgroep met wortels in India dit kunnen echter ook bekeerlingen zijn zoals moslims en christenen of atheisten of whatever.
Overigens heeft men het in de hele wereld over Indiers aangaande deze specifieke etniciteit ,met de term "Hindoestanen" is Nederland een vreemde eend in de bijt.
De Indiers noemen hun land zelf Bharat (uit het Sanskriet) ,de term "India" (ontleend aan de rivier de Indus) komt van de oude Grieken en de term "Hindustan" (land van de hindoes)komt van de moslims.


Goedemiddag!
Dank voor de aanvulling. Toevallig heb ik een hindoestaanse collega, die mij heeft uitgelegd dat "hindoe" inderdaad iedereen is die roots heeft in India... dus alle geloven, Indiaers en Pakistanen.
In deze context is het dus niet slecht om "hindoestaans" te gebruiken, want allerlei hindoestanen zullen 25 juli langs de route van de ZOMER CARNAVAL staan.
Zij is overigens een islamitische hindoestaanse. Had er nooit bij stilgestaan, totdat we het over dit onderwerp hadden. Is ook niet zo'n punt. Ik werk in een concern waar 8.000 mensen (allochtonen en autochtonen) werken, en onze eerste prioriteit is toch de boterham op de plank ;-)
Vriendelijke groet.

Reageer Door: Non-Religieuze Entiteit, donderdag 16 juli 2009 16:35
haroekoe schreef:

Non-Religieuze Entiteit schreef:

Lettend op de (religieuze)context denk ik dat u het heeft over hindoeistisch.
Hindoestaans duidt op de bevolkingsgroep met wortels in India dit kunnen echter ook bekeerlingen zijn zoals moslims en christenen of atheisten of whatever.
Overigens heeft men het in de hele wereld over Indiers aangaande deze specifieke etniciteit ,met de term "Hindoestanen" is Nederland een vreemde eend in de bijt.
De Indiers noemen hun land zelf Bharat (uit het Sanskriet) ,de term "India" (ontleend aan de rivier de Indus) komt van de oude Grieken en de term "Hindustan" (land van de hindoes)komt van de moslims.


Goedemiddag!
Dank voor de aanvulling. Toevallig heb ik een hindoestaanse collega, die mij heeft uitgelegd dat "hindoe" inderdaad iedereen is die roots heeft in India... dus alle geloven, Indiaers en Pakistanen.
In deze context is het dus niet slecht om "hindoestaans" te gebruiken, want allerlei hindoestanen zullen 25 juli langs de route van de ZOMER CARNAVAL staan.
Zij is overigens een islamitische hindoestaanse. Had er nooit bij stilgestaan, totdat we het over dit onderwerp hadden. Is ook niet zo'n punt. Ik werk in een concern waar 8.000 mensen (allochtonen en autochtonen) werken, en onze eerste prioriteit is toch de boterham op de plank ;-)
Vriendelijke groet.
De term "hindoe" refereert toch echt naar de gelovigen die god aanduiden als Om (Aum)en niet degenen die Jezus als verlosser zien of Mohammed als profeet zien.
De term "hindoestaan" refeert zoals gezegd naar hen die wortels in India hebben.
Dat zou uw collega toch moeten weten.Hoewel het gebruik van deze sterk op elkaar lijkende begrippen ook voor de nodige verwarring zorgt. Daarom lijkt het mij ook beter om te spreken over (etnische) Indiers zoals er gesproken wordt over (etnische) Chinezen die ook uit allerlei windstreken hier terecht zijn gekomen.




Reageer Door: curvedwater, donderdag 16 juli 2009 17:02
uitstekend stuk!
Ik hoop dat de seculiere moslims zich eindelijk, of meer, gaan uitspreken. Dat is goed voor iedereen die de vrijheid van meningsuiting ondergraven ziet.
En goed als voorbeeld voor anderen die zich nu richting orthodoxie gedreven zien.
Zodat de intimidatie zoals hier http://www.youtube.com/watch?v=iB_g9Uc2Dt0 gebeurde eindelijk eens ophoudt

Reageer Door: revocon, donderdag 16 juli 2009 17:11
De PVV zoekt nog bevlogen stagiaires . . .

Reageer Door: ginaf, donderdag 16 juli 2009 20:01
Jongeman,elk tweede woord dat jullie zeggen is of in ben moslim of mijn geloof is de islam.Dit interesseert mensen niet wat voor achtergrond of geloof jij of jullie hebben,als ze dit willen weten vragen ze jou of jullie dit wel,dat brengt de mensen alleen maar tot afkeer van jullie geloof,en als iemand zegt hou toch eens op over dat islamitisch geloof van jullie dan roepen jij of jullie gelijk ik of wij worden gediscrimineerd en meer van dat gezeur.Praat normaal gedraag je normaal en hou het geloof dat je aanbid binnenshuis in een of andere moskee en voor jezelf dan heb je hier in NEDERLAND van bijna niemand last,van mijn part bid je thuis tien keer per dag maar val er ons "anders gelovigen" niet mee lastig dat doen wij ook niet als je er niet om vraagt.Maar door jullie geouwehoer over de islam krijgen de mensen kotsnijgingen en laten ze jullie in je moslim hempie staan,dit is toch niet zo moeilijk te begrijpen.Stelletje sukkels.En wat de PVDA betreft het gaat om de politieke achtergronden en niet om een of ander geloof en dat zal niet altijd in jullie moslim straatje vallen,dat zullen jullie moslims en of de islam moeten accepteren.

Reageer Door: Lillybeth, donderdag 16 juli 2009 20:48


Tokkies aller provincies - kom lekker 25 juli naar Rotterdam. 900,000 mensen komen dan lekker swingen. Autochtonia en alloctonia door elkaar. Sommigen zijn protestant, anderen katholiek, hindoestaans en islamiet. Misschien is het verschil dat mensen anders 'geloven' maar ik weet zeker dat er veel meer is wat we gemeen hebben.

Overigens ben ik overtuigd protestant, maar ziek van die verwilderde discussies.


Ik vind je reactie wel een beetje discriminerend hoor..Ik weet niet wat jij als een "tokkie" ziet...IK heb de PVV stemmer en zal dat ook verder doen,zolang ons kabinet NIETS voor elkaar krijgt tegen het kwalijke gedrag van allochtonen criminelen(moslim of niet)Bovendien als ik op Netwerk de uitzending :"Zomer in Zuilen"zie...herken ik Nederland niet meer Foei duivel wat een volk wat daar rondloopt,.. hier geboren en spreekt amper 2 woorden nederlands.Er zal door hun en ook door hun "goede"landgenoten,heel wat moeten veranderen,als zij in Nederland aangezien willen worden als mensen...

Reageer Door: Partisan, donderdag 16 juli 2009 22:34
jomoxy schreef:

Outrage schreef:

b66 schreef:

wordt eens wakker jongen , dat werken jullie zelf in de hand ,als er iets is wat je niet wilt horen van een medeNederlander dan is het meteen ,"ik word gediscrimineert" stelletje jankers , en het is nog helemaal niet waar ook , maar dat maken ze er zelf van om iets helemaal om te draaien als er iets gezegd wordt. Je leeft hier en hebt je te houden aan de geldende regels hier , kan je dat niet dan hoor je hier ook niet .Kom mij niet aan met ik word hier geislamiseerd.wat een onzin.




Het valt niet te ontkennen dat veel NL'ers geen benul hebben.
Bij ons werkt een vlotte Marokkaanse meid, en ze wordt knettergek om steeds te moeten horen: "Ben jij Marokkaans? Noooiit geweten of achter je gezocht."
Wat zoeken die mensen dan? Bevestiging van hun eigen kortzichtige vooroordelen?
[/quote

Één enkele is géén garantie voor de overigen !

Opsporing verzocht/XY-Ungelóst zeggen méér in het algemeen hoe het is gesteld in NL en BRD.....máár dat zal u wel ontgaan...gezien die vlotte dame !


Een paar van hen in die programma's zegt niets over degenen die zich wel aan de wet houden. Als uw redenering waar zou zijn, zou bv. elke Molukker ook een treinkaper zijn, elke Indieganger een Westerling, elke Duitser een nazi, elke Limburger een drugshandelaar en ga zo maar door... Als men een bevolkingsgroep naast een ontspoord medemens zou gaan meten op de wildersmanier blijft er maar weinig goeds over en zou men haast gaan verlangen dat de wereld in 2012 ophoudt te bestaan.

Reageer Door: b66, donderdag 16 juli 2009 23:55
En dat zeg je tegen mij , ik ben harstikke Nederlands maar door mijn ietwat getinte huid word ik door mensen aangesproken met ben jij Turks? nee dus maar dat neemt niet weg dat dit bericht nergens op slaat , ze leven hier en roepen bij ieder ding wat voorvalt ook al hebben ze het zelf veroorzaakt , ohh ik word weer eens gediscrimineert , ja zo lust ik er nog wel een paar ja , gewoon belachelijk.

jomoxy schreef:

Outrage schreef:

b66 schreef:

wordt eens wakker jongen , dat werken jullie zelf in de hand ,als er iets is wat je niet wilt horen van een medeNederlander dan is het meteen ,"ik word gediscrimineert" stelletje jankers , en het is nog helemaal niet waar ook , maar dat maken ze er zelf van om iets helemaal om te draaien als er iets gezegd wordt. Je leeft hier en hebt je te houden aan de geldende regels hier , kan je dat niet dan hoor je hier ook niet .Kom mij niet aan met ik word hier geislamiseerd.wat een onzin.




Het valt niet te ontkennen dat veel NL'ers geen benul hebben.
Bij ons werkt een vlotte Marokkaanse meid, en ze wordt knettergek om steeds te moeten horen: "Ben jij Marokkaans? Noooiit geweten of achter je gezocht."
Wat zoeken die mensen dan? Bevestiging van hun eigen kortzichtige vooroordelen?
[/quote

Één enkele is géén garantie voor de overigen !

Opsporing verzocht/XY-Ungelóst zeggen méér in het algemeen hoe het is gesteld in NL en BRD.....máár dat zal u wel ontgaan...gezien die vlotte dame !

Reageer Door: Pro-Contra, vrijdag 17 juli 2009 01:36
Dat de moslim seculier of niet door de doorsnee autochtoon altijd in een hokje wordt geduwd is niet zo vreemd.Onderling 'lusten' bv 'stadse amsterdammers' de provincialen niet en heersen er genoeg vooroordelen in dorp, stad of streek over de bewoners elders in wijken of provincies. Als je bovendien uit een ander land afkomstig bent begin je helemaal met een achterstand om geaccepteerd te worden en voor vol te worden aangezien. De tragiek voor de moslim-gelovige is dat deze in zijn uitingen op z'n minst allerlei gevoelens van afkeer of heel nobel van 'pamperen' oproept. Aangezien je je uiterlijk niet kunt en je godsdienst niet wilt veranderen heb je een dubbel probleem in ons kleine landje. D66 lijkt inderdaad het enige platform waar de medelanders zich politiek kunnen manifesteren, tenzij het ordinaire een electorale truc van Pechtold is om zich tegen Wilders af te zetten om tot zetelwinst te komen, want ook de autotochtone 'vrijdenkende' nederlander kan zo z'n opinie en sympathie opportunistisch voor een 'andere en betere' inwisselen....

Reageer Door: Milinda, vrijdag 17 juli 2009 06:30
mening schreef:

En ik wil niet geasimileert worden door de islam


Daar sta je niet alleen in.

Reageer Door: Milinda, vrijdag 17 juli 2009 06:34
Lillybeth schreef:



Tokkies aller provincies - kom lekker 25 juli naar Rotterdam. 900,000 mensen komen dan lekker swingen. Autochtonia en alloctonia door elkaar. Sommigen zijn protestant, anderen katholiek, hindoestaans en islamiet. Misschien is het verschil dat mensen anders 'geloven' maar ik weet zeker dat er veel meer is wat we gemeen hebben.

Overigens ben ik overtuigd protestant, maar ziek van die verwilderde discussies.


Ik vind je reactie wel een beetje discriminerend hoor..Ik weet niet wat jij als een "tokkie" ziet...IK heb de PVV stemmer en zal dat ook verder doen,zolang ons kabinet NIETS voor elkaar krijgt tegen het kwalijke gedrag van allochtonen criminelen(moslim of niet)Bovendien als ik op Netwerk de uitzending :"Zomer in Zuilen"zie...herken ik Nederland niet meer Foei duivel wat een volk wat daar rondloopt,.. hier geboren en spreekt amper 2 woorden nederlands.Er zal door hun en ook door hun "goede"landgenoten,heel wat moeten veranderen,als zij in Nederland aangezien willen worden als mensen...


De spijker op zijn kop

Reageer Door: mening, vrijdag 17 juli 2009 11:24
haroekoe schreef:

b66 schreef:

wordt eens wakker jongen , dat werken jullie zelf in de hand ,als er iets is wat je niet wilt horen van een medeNederlander dan is het meteen ,"ik word gediscrimineert" stelletje jankers , en het is nog helemaal niet waar ook , maar dat maken ze er zelf van om iets helemaal om te draaien als er iets gezegd wordt. Je leeft hier en hebt je te houden aan de geldende regels hier , kan je dat niet dan hoor je hier ook niet .Kom mij niet aan met ik word hier geislamiseerd.wat een onzin.



De strekking van het stuk is je helemaal ontgaan.
Niet alle turken en marokkanen zijn zo bezig met godsdienst als door Wilders en overige tokkies wordt verondersteld. Het grootste gedeelte van hen is net zo min praktizerend gelovig als de gemiddelde 'christelijke' medelander.
En ... dat werken "jullie" zelf in de hand ... is net zo stigmatiserend als zeggen dat " jullie nederlanders al eeuwen land wereldwijd huisgehouden hebben: de nederlandse kolonies Indonesie, Suriname, de Antillen. " Jullie" nederlanders hebben hele werelddelen leefgeroofd, de basis van "jullie" Gouden Eeuw. De huidige welvaart is tevens gebaseerd op de slavenhandel in vorige eeuwen, in stand gehouden door het neokolonealisme.
"Jullie" nedelanders hebben zich nog nooit aangepast en flink huisgehouden in overzeese gebieden. Geroofd, gemoord en mensen gedwongen gekerstend.
Als alle buitenlanders in NL volgens de tokkies weg moeten, zijn "jullie" nederlanders dan ook bereid om de nederlanders en hun vele nazaten in de VS, Australie, New Zealand, Canada, SA terug te nemen?

Tokkies aller provincies - kom lekker 25 juli naar Rotterdam. 900,000 mensen komen dan lekker swingen. Autochtonia en alloctonia door elkaar. Sommigen zijn protestant, anderen katholiek, hindoestaans en islamiet. Misschien is het verschil dat mensen anders 'geloven' maar ik weet zeker dat er veel meer is wat we gemeen hebben.

Overigens ben ik overtuigd protestant, maar ziek van die verwilderde discussies.



En wij worden ZIEK van alle verschillende religies die allemaal maar één doel hebben, inlijven en opdringen van hun geloof. Gek worden we van de deurventers die elke week langs komen om hun "het enige goede ware'geloof te brengen.
Jullie verwilderde geloofsdiscussies zijn al eeuwen een bron van ergenis oorlog en ellende.
Wij, niet gelovigen móeten maar geloven dat er een god bestaat! Dat elke religie dáár weer anders over denkt maakt het alleen maar moeilijker te geloven.
Ziek ook worden we van de vele géboden en vérboden waaraan wij gedwongen mee moeten doen, omdat de religies steeds meer opdringen in politieke kringen en er geen politiek, religie, scheiding meer is. En iedere religie wil de meeste macht. Zoals het al eeuwen een strijd is!
Dat jij overtuigt protestant ben en jij daar gelukkig mee bent is fijn voor jou.
Maar laat een ander met rust, beleef je geloof voor en met jezelf!
En dat geld voor álle gelovigen.
Alleen al het feit dat je 2 milioen mensen wegzet als tokkies, bevestigd mijn gelijk dat een gelovige de arogantie heeft om te denken alles wel te kunnen zeggen!
Dus doe je ook mee aan die verwildering in de samenleving, aléén daar hebben jullie een blinde vlek, voor eigen fouten.

Reageer Door: hoe is now, vrijdag 17 juli 2009 13:00
b66 schreef:

wordt eens wakker jongen , dat werken jullie zelf in de hand ,als er iets is wat je niet wilt horen van een medeNederlander dan is het meteen ,"ik word gediscrimineert" stelletje jankers , en het is nog helemaal niet waar ook , maar dat maken ze er zelf van om iets helemaal om te draaien als er iets gezegd wordt. Je leeft hier en hebt je te houden aan de geldende regels hier , kan je dat niet dan hoor je hier ook niet .Kom mij niet aan met ik word hier geislamiseerd.wat een onzin.



De regering heeft hierzelf voor gezorgd. Daarbij de moslim geemeenschap is niet het probleem dat is een massamedia fabeltje. Het probleem word een verenigd Europa aanhoudende werkloosheid slavenarbeid voor de onderklasse en het systeemmatisch verarmen van de gehele westerse samenleving. Kennis op scholen word geminaliseerd, de zorg word zodanig uitgehold dat
daar alleen de rijken gebruik van kunnen maken.
Ik ga ervan uit dat Iedereen die nog weg kan uit het westen ook snel zal vertrekken.
Oosteuropa mits er nog geen euro is heb je nog eenigzins kans op een menselijk bestaan.

Onze volledige europese samenleving hangt aan een zijde draadje, want als Balkenende niet springt voor de wereld elite en zich echt zou hard maken voor een samen
leving dit niet hebben.

Er word een zonde bok gezocht, nu nog de moslim gemeenschap de volgende zijn de christenen.

De regering is bang als ze niet springen dat het hun kop kan kosten letterlijk.

Reageer Door: TH21, vrijdag 17 juli 2009 13:22
Goed artikel over verstandige mensen.

Reageer Door: mening, vrijdag 17 juli 2009 13:28
hoe is now schreef:

b66 schreef:

wordt eens wakker jongen , dat werken jullie zelf in de hand ,als er iets is wat je niet wilt horen van een medeNederlander dan is het meteen ,"ik word gediscrimineert" stelletje jankers , en het is nog helemaal niet waar ook , maar dat maken ze er zelf van om iets helemaal om te draaien als er iets gezegd wordt. Je leeft hier en hebt je te houden aan de geldende regels hier , kan je dat niet dan hoor je hier ook niet .Kom mij niet aan met ik word hier geislamiseerd.wat een onzin.



De regering heeft hierzelf voor gezorgd. Daarbij de moslim geemeenschap is niet het probleem dat is een massamedia fabeltje. Het probleem word een verenigd Europa aanhoudende werkloosheid slavenarbeid voor de onderklasse en het systeemmatisch verarmen van de gehele westerse samenleving. Kennis op scholen word geminaliseerd, de zorg word zodanig uitgehold dat
daar alleen de rijken gebruik van kunnen maken.
Ik ga ervan uit dat Iedereen die nog weg kan uit het westen ook snel zal vertrekken.
Oosteuropa mits er nog geen euro is heb je nog eenigzins kans op een menselijk bestaan.

Onze volledige europese samenleving hangt aan een zijde draadje, want als Balkenende niet springt voor de wereld elite en zich echt zou hard maken voor een samen
leving dit niet hebben.

Er word een zonde bok gezocht, nu nog de moslim gemeenschap de volgende zijn de christenen.

De regering is bang als ze niet springen dat het hun kop kan kosten letterlijk.


Balkie gezien bij obama?
Hij vergeet gemakshalve dat hij de 2e kamer én het nederlandse volk heeft toegezegt ''dat het in 2010 afgelopen is met de militaire hulp in afghanistan''
Eenmaal onder de indruk, van de amerikaanse president beloofd hij het tegenovergestelde van wat hij hier heeft beloofd!
En daar moet ik respect voor hebben? NOOIT niet!

Reageer Door: Scottie F., vrijdag 17 juli 2009 20:44
Outrage schreef:

Het valt niet te ontkennen dat veel NL'ers geen benul hebben.
Bij ons werkt een vlotte Marokkaanse meid, en ze wordt knettergek om steeds te moeten horen: "Ben jij Marokkaans? Noooiit geweten of achter je gezocht."
Wat zoeken die mensen dan? Bevestiging van hun eigen kortzichtige vooroordelen?
Ik vind uw mening over Nederlanders denigrerend omdat u zegt dat veel NL'rs geen benul zouden hebben. Waarvan hebben zij geen idee? Hoe weet u dat? Heeft u dat gemeten?

Wat die vlotte Marokkaanse dame betreft. Als zij echt zo vlot is als u schrijft zou u geschreven hebben "Nederlandse meid". Hopelijk is zij het met u eens, maar het valt wel op dat u namens haar schrijft. Kon ze dat zelf niet?

Dat vele mensen haar vragen waar ze vandaan komt, of wat haar achtergrond is kan ook gezien worden als interesse.

Als ik in Washington ben en in de buurtpapierwinkel vraag naar groene vulpeninkt vraagt het personeel me steevast: "Where you are from?".

Reageer Door: Scottie F., vrijdag 17 juli 2009 20:50
haroekoe schreef:

De strekking van het stuk is je helemaal ontgaan.
Niet alle turken en marokkanen zijn zo bezig met godsdienst als door Wilders en overige tokkies wordt verondersteld. Het grootste gedeelte van hen is net zo min praktizerend gelovig als de gemiddelde 'christelijke' medelander.
En ... dat werken "jullie" zelf in de hand ... is net zo stigmatiserend als zeggen dat " jullie nederlanders al eeuwen land wereldwijd huisgehouden hebben: de nederlandse kolonies Indonesie, Suriname, de Antillen. " Jullie" nederlanders hebben hele werelddelen leefgeroofd, de basis van "jullie" Gouden Eeuw. De huidige welvaart is tevens gebaseerd op de slavenhandel in vorige eeuwen, in stand gehouden door het neokolonealisme.
"Jullie" nedelanders hebben zich nog nooit aangepast en flink huisgehouden in overzeese gebieden. Geroofd, gemoord en mensen gedwongen gekerstend.
Als alle buitenlanders in NL volgens de tokkies weg moeten, zijn "jullie" nederlanders dan ook bereid om de nederlanders en hun vele nazaten in de VS, Australie, New Zealand, Canada, SA terug te nemen?

Tokkies aller provincies - kom lekker 25 juli naar Rotterdam. 900,000 mensen komen dan lekker swingen. Autochtonia en alloctonia door elkaar. Sommigen zijn protestant, anderen katholiek, hindoestaans en islamiet. Misschien is het verschil dat mensen anders 'geloven' maar ik weet zeker dat er veel meer is wat we gemeen hebben.

Overigens ben ik overtuigd protestant, maar ziek van die verwilderde discussies.

Waarom zou Nederland de emigranten moeten terugnemen als Nederland criminele allochtonen met 2 paspoorten worden uitgezet?

Ik heb nog geen berichten gelezen als zouden nazaten van Nederlanders zich in Amerika, Australie, Nieuw Zeeland en Saoedie-Arabie of in China hun geloof aan de ontvangende landen willen opdringen, of hun Hollandse rechtspraak inclusief ongelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen of de staatsvorm van betreffenden landen door middel van infiltratie willen verstoren.


Reageer Door: Scottie F., vrijdag 17 juli 2009 20:53
Ik vind die Marokkaanse mannen wel een fris tegengeluid laten horen. Ze willen niet worden ge-islamiseerd, nou, ik ook niet.

Reageer Door: mening, zaterdag 18 juli 2009 14:55
Scottie F. schreef:

haroekoe schreef:

De strekking van het stuk is je helemaal ontgaan.
Niet alle turken en marokkanen zijn zo bezig met godsdienst als door Wilders en overige tokkies wordt verondersteld. Het grootste gedeelte van hen is net zo min praktizerend gelovig als de gemiddelde 'christelijke' medelander.
En ... dat werken "jullie" zelf in de hand ... is net zo stigmatiserend als zeggen dat " jullie nederlanders al eeuwen land wereldwijd huisgehouden hebben: de nederlandse kolonies Indonesie, Suriname, de Antillen. " Jullie" nederlanders hebben hele werelddelen leefgeroofd, de basis van "jullie" Gouden Eeuw. De huidige welvaart is tevens gebaseerd op de slavenhandel in vorige eeuwen, in stand gehouden door het neokolonealisme.
"Jullie" nedelanders hebben zich nog nooit aangepast en flink huisgehouden in overzeese gebieden. Geroofd, gemoord en mensen gedwongen gekerstend.
Als alle buitenlanders in NL volgens de tokkies weg moeten, zijn "jullie" nederlanders dan ook bereid om de nederlanders en hun vele nazaten in de VS, Australie, New Zealand, Canada, SA terug te nemen?

Tokkies aller provincies - kom lekker 25 juli naar Rotterdam. 900,000 mensen komen dan lekker swingen. Autochtonia en alloctonia door elkaar. Sommigen zijn protestant, anderen katholiek, hindoestaans en islamiet. Misschien is het verschil dat mensen anders 'geloven' maar ik weet zeker dat er veel meer is wat we gemeen hebben.

Overigens ben ik overtuigd protestant, maar ziek van die verwilderde discussies.

Waarom zou Nederland de emigranten moeten terugnemen als Nederland criminele allochtonen met 2 paspoorten worden uitgezet?

Ik heb nog geen berichten gelezen als zouden nazaten van Nederlanders zich in Amerika, Australie, Nieuw Zeeland en Saoedie-Arabie of in China hun geloof aan de ontvangende landen willen opdringen, of hun Hollandse rechtspraak inclusief ongelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen of de staatsvorm van betreffenden landen door middel van infiltratie willen verstoren.




Kei goed Scottie!

Reageer Door: Partisan, zaterdag 18 juli 2009 16:41
Scottie F. schreef:

haroekoe schreef:

De strekking van het stuk is je helemaal ontgaan.
Niet alle turken en marokkanen zijn zo bezig met godsdienst als door Wilders en overige tokkies wordt verondersteld. Het grootste gedeelte van hen is net zo min praktizerend gelovig als de gemiddelde 'christelijke' medelander.
En ... dat werken "jullie" zelf in de hand ... is net zo stigmatiserend als zeggen dat " jullie nederlanders al eeuwen land wereldwijd huisgehouden hebben: de nederlandse kolonies Indonesie, Suriname, de Antillen. " Jullie" nederlanders hebben hele werelddelen leefgeroofd, de basis van "jullie" Gouden Eeuw. De huidige welvaart is tevens gebaseerd op de slavenhandel in vorige eeuwen, in stand gehouden door het neokolonealisme.
"Jullie" nedelanders hebben zich nog nooit aangepast en flink huisgehouden in overzeese gebieden. Geroofd, gemoord en mensen gedwongen gekerstend.
Als alle buitenlanders in NL volgens de tokkies weg moeten, zijn "jullie" nederlanders dan ook bereid om de nederlanders en hun vele nazaten in de VS, Australie, New Zealand, Canada, SA terug te nemen?

Tokkies aller provincies - kom lekker 25 juli naar Rotterdam. 900,000 mensen komen dan lekker swingen. Autochtonia en alloctonia door elkaar. Sommigen zijn protestant, anderen katholiek, hindoestaans en islamiet. Misschien is het verschil dat mensen anders 'geloven' maar ik weet zeker dat er veel meer is wat we gemeen hebben.

Overigens ben ik overtuigd protestant, maar ziek van die verwilderde discussies.

Waarom zou Nederland de emigranten moeten terugnemen als Nederland criminele allochtonen met 2 paspoorten worden uitgezet?

Ik heb nog geen berichten gelezen als zouden nazaten van Nederlanders zich in Amerika, Australie, Nieuw Zeeland en Saoedie-Arabie of in China hun geloof aan de ontvangende landen willen opdringen, of hun Hollandse rechtspraak inclusief ongelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen of de staatsvorm van betreffenden landen door middel van infiltratie willen verstoren.




Hoeven ze nu ook niet, hebben ze al genoeg gedaan in de koloniale tijdperk.

Reageer Door: mening, zaterdag 18 juli 2009 16:45
Partisan schreef:

Scottie F. schreef:

haroekoe schreef:

De strekking van het stuk is je helemaal ontgaan.
Niet alle turken en marokkanen zijn zo bezig met godsdienst als door Wilders en overige tokkies wordt verondersteld. Het grootste gedeelte van hen is net zo min praktizerend gelovig als de gemiddelde 'christelijke' medelander.
En ... dat werken "jullie" zelf in de hand ... is net zo stigmatiserend als zeggen dat " jullie nederlanders al eeuwen land wereldwijd huisgehouden hebben: de nederlandse kolonies Indonesie, Suriname, de Antillen. " Jullie" nederlanders hebben hele werelddelen leefgeroofd, de basis van "jullie" Gouden Eeuw. De huidige welvaart is tevens gebaseerd op de slavenhandel in vorige eeuwen, in stand gehouden door het neokolonealisme.
"Jullie" nedelanders hebben zich nog nooit aangepast en flink huisgehouden in overzeese gebieden. Geroofd, gemoord en mensen gedwongen gekerstend.
Als alle buitenlanders in NL volgens de tokkies weg moeten, zijn "jullie" nederlanders dan ook bereid om de nederlanders en hun vele nazaten in de VS, Australie, New Zealand, Canada, SA terug te nemen?

Tokkies aller provincies - kom lekker 25 juli naar Rotterdam. 900,000 mensen komen dan lekker swingen. Autochtonia en alloctonia door elkaar. Sommigen zijn protestant, anderen katholiek, hindoestaans en islamiet. Misschien is het verschil dat mensen anders 'geloven' maar ik weet zeker dat er veel meer is wat we gemeen hebben.

Overigens ben ik overtuigd protestant, maar ziek van die verwilderde discussies.

Waarom zou Nederland de emigranten moeten terugnemen als Nederland criminele allochtonen met 2 paspoorten worden uitgezet?

Ik heb nog geen berichten gelezen als zouden nazaten van Nederlanders zich in Amerika, Australie, Nieuw Zeeland en Saoedie-Arabie of in China hun geloof aan de ontvangende landen willen opdringen, of hun Hollandse rechtspraak inclusief ongelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen of de staatsvorm van betreffenden landen door middel van infiltratie willen verstoren.




Hoeven ze nu ook niet, hebben ze al genoeg gedaan in de koloniale tijdperk.


Je kunt natuurlijk ook 1000 jaar terug gaan in de tijd en dan weten we ook genoeg op te vissen,over de oosterse veroveringen en onderwerping aan de islamitische overheersing.

Reageer Door: Partisan, zondag 19 juli 2009 03:09
mening schreef:

Partisan schreef:

Scottie F. schreef:

haroekoe schreef:

De strekking van het stuk is je helemaal ontgaan.
Niet alle turken en marokkanen zijn zo bezig met godsdienst als door Wilders en overige tokkies wordt verondersteld. Het grootste gedeelte van hen is net zo min praktizerend gelovig als de gemiddelde 'christelijke' medelander.
En ... dat werken "jullie" zelf in de hand ... is net zo stigmatiserend als zeggen dat " jullie nederlanders al eeuwen land wereldwijd huisgehouden hebben: de nederlandse kolonies Indonesie, Suriname, de Antillen. " Jullie" nederlanders hebben hele werelddelen leefgeroofd, de basis van "jullie" Gouden Eeuw. De huidige welvaart is tevens gebaseerd op de slavenhandel in vorige eeuwen, in stand gehouden door het neokolonealisme.
"Jullie" nedelanders hebben zich nog nooit aangepast en flink huisgehouden in overzeese gebieden. Geroofd, gemoord en mensen gedwongen gekerstend.
Als alle buitenlanders in NL volgens de tokkies weg moeten, zijn "jullie" nederlanders dan ook bereid om de nederlanders en hun vele nazaten in de VS, Australie, New Zealand, Canada, SA terug te nemen?

Tokkies aller provincies - kom lekker 25 juli naar Rotterdam. 900,000 mensen komen dan lekker swingen. Autochtonia en alloctonia door elkaar. Sommigen zijn protestant, anderen katholiek, hindoestaans en islamiet. Misschien is het verschil dat mensen anders 'geloven' maar ik weet zeker dat er veel meer is wat we gemeen hebben.

Overigens ben ik overtuigd protestant, maar ziek van die verwilderde discussies.

Waarom zou Nederland de emigranten moeten terugnemen als Nederland criminele allochtonen met 2 paspoorten worden uitgezet?

Ik heb nog geen berichten gelezen als zouden nazaten van Nederlanders zich in Amerika, Australie, Nieuw Zeeland en Saoedie-Arabie of in China hun geloof aan de ontvangende landen willen opdringen, of hun Hollandse rechtspraak inclusief ongelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen of de staatsvorm van betreffenden landen door middel van infiltratie willen verstoren.




Hoeven ze nu ook niet, hebben ze al genoeg gedaan in de koloniale tijdperk.


Je kunt natuurlijk ook 1000 jaar terug gaan in de tijd en dan weten we ook genoeg op te vissen,over de oosterse veroveringen en onderwerping aan de islamitische overheersing.


Kan, maar dan kom je ook aardig in de buurt van de kruisvaarders, die alles in naam van god afslachtten, of het nou moslim, jood of mede-christen was. Geen wonder dat velen daarna de islam verkozen boven het christendom.

Reageer Door: Non-Religieuze Entiteit, zondag 19 juli 2009 03:43
Partisan schreef:

mening schreef:

Partisan schreef:

Scottie F. schreef:

haroekoe schreef:

De strekking van het stuk is je helemaal ontgaan.
Niet alle turken en marokkanen zijn zo bezig met godsdienst als door Wilders en overige tokkies wordt verondersteld. Het grootste gedeelte van hen is net zo min praktizerend gelovig als de gemiddelde 'christelijke' medelander.
En ... dat werken "jullie" zelf in de hand ... is net zo stigmatiserend als zeggen dat " jullie nederlanders al eeuwen land wereldwijd huisgehouden hebben: de nederlandse kolonies Indonesie, Suriname, de Antillen. " Jullie" nederlanders hebben hele werelddelen leefgeroofd, de basis van "jullie" Gouden Eeuw. De huidige welvaart is tevens gebaseerd op de slavenhandel in vorige eeuwen, in stand gehouden door het neokolonealisme.
"Jullie" nedelanders hebben zich nog nooit aangepast en flink huisgehouden in overzeese gebieden. Geroofd, gemoord en mensen gedwongen gekerstend.
Als alle buitenlanders in NL volgens de tokkies weg moeten, zijn "jullie" nederlanders dan ook bereid om de nederlanders en hun vele nazaten in de VS, Australie, New Zealand, Canada, SA terug te nemen?

Tokkies aller provincies - kom lekker 25 juli naar Rotterdam. 900,000 mensen komen dan lekker swingen. Autochtonia en alloctonia door elkaar. Sommigen zijn protestant, anderen katholiek, hindoestaans en islamiet. Misschien is het verschil dat mensen anders 'geloven' maar ik weet zeker dat er veel meer is wat we gemeen hebben.

Overigens ben ik overtuigd protestant, maar ziek van die verwilderde discussies.

Waarom zou Nederland de emigranten moeten terugnemen als Nederland criminele allochtonen met 2 paspoorten worden uitgezet?

Ik heb nog geen berichten gelezen als zouden nazaten van Nederlanders zich in Amerika, Australie, Nieuw Zeeland en Saoedie-Arabie of in China hun geloof aan de ontvangende landen willen opdringen, of hun Hollandse rechtspraak inclusief ongelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen of de staatsvorm van betreffenden landen door middel van infiltratie willen verstoren.




Hoeven ze nu ook niet, hebben ze al genoeg gedaan in de koloniale tijdperk.


Je kunt natuurlijk ook 1000 jaar terug gaan in de tijd en dan weten we ook genoeg op te vissen,over de oosterse veroveringen en onderwerping aan de islamitische overheersing.


Kan, maar dan kom je ook aardig in de buurt van de kruisvaarders, die alles in naam van god afslachtten, of het nou moslim, jood of mede-christen was. Geen wonder dat velen daarna de islam verkozen boven het christendom.
De (wereld)geschiedenis van het laatste millenium doornemend (en soms nog iets verder terug in de tijd)zie je hoe weinig voorouders van de huidige christenen en moslims vrijwillig en oprecht tot hun geloof zijn gekomen en is het wat mij betreft lood om oud ijzer.

Reageer Door: Partisan, zondag 19 juli 2009 15:08
Non-Religieuze Entiteit schreef:

Partisan schreef:

mening schreef:

Partisan schreef:

Scottie F. schreef:

haroekoe schreef:

De strekking van het stuk is je helemaal ontgaan.
Niet alle turken en marokkanen zijn zo bezig met godsdienst als door Wilders en overige tokkies wordt verondersteld. Het grootste gedeelte van hen is net zo min praktizerend gelovig als de gemiddelde 'christelijke' medelander.
En ... dat werken "jullie" zelf in de hand ... is net zo stigmatiserend als zeggen dat " jullie nederlanders al eeuwen land wereldwijd huisgehouden hebben: de nederlandse kolonies Indonesie, Suriname, de Antillen. " Jullie" nederlanders hebben hele werelddelen leefgeroofd, de basis van "jullie" Gouden Eeuw. De huidige welvaart is tevens gebaseerd op de slavenhandel in vorige eeuwen, in stand gehouden door het neokolonealisme.
"Jullie" nedelanders hebben zich nog nooit aangepast en flink huisgehouden in overzeese gebieden. Geroofd, gemoord en mensen gedwongen gekerstend.
Als alle buitenlanders in NL volgens de tokkies weg moeten, zijn "jullie" nederlanders dan ook bereid om de nederlanders en hun vele nazaten in de VS, Australie, New Zealand, Canada, SA terug te nemen?

Tokkies aller provincies - kom lekker 25 juli naar Rotterdam. 900,000 mensen komen dan lekker swingen. Autochtonia en alloctonia door elkaar. Sommigen zijn protestant, anderen katholiek, hindoestaans en islamiet. Misschien is het verschil dat mensen anders 'geloven' maar ik weet zeker dat er veel meer is wat we gemeen hebben.

Overigens ben ik overtuigd protestant, maar ziek van die verwilderde discussies.

Waarom zou Nederland de emigranten moeten terugnemen als Nederland criminele allochtonen met 2 paspoorten worden uitgezet?

Ik heb nog geen berichten gelezen als zouden nazaten van Nederlanders zich in Amerika, Australie, Nieuw Zeeland en Saoedie-Arabie of in China hun geloof aan de ontvangende landen willen opdringen, of hun Hollandse rechtspraak inclusief ongelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen of de staatsvorm van betreffenden landen door middel van infiltratie willen verstoren.




Hoeven ze nu ook niet, hebben ze al genoeg gedaan in de koloniale tijdperk.


Je kunt natuurlijk ook 1000 jaar terug gaan in de tijd en dan weten we ook genoeg op te vissen,over de oosterse veroveringen en onderwerping aan de islamitische overheersing.


Kan, maar dan kom je ook aardig in de buurt van de kruisvaarders, die alles in naam van god afslachtten, of het nou moslim, jood of mede-christen was. Geen wonder dat velen daarna de islam verkozen boven het christendom.
De (wereld)geschiedenis van het laatste millenium doornemend (en soms nog iets verder terug in de tijd)zie je hoe weinig voorouders van de huidige christenen en moslims vrijwillig en oprecht tot hun geloof zijn gekomen en is het wat mij betreft lood om oud ijzer.


Daar moet ik u volledig gelijk in geven. Elk volk(je) volgde zijn of haar eigen religie, tot een grotere deze plaats innam.

Reageer Door: mening, zondag 19 juli 2009 15:52
Partisan schreef:

Non-Religieuze Entiteit schreef:

Partisan schreef:

mening schreef:

Partisan schreef:

Scottie F. schreef:

haroekoe schreef:

De strekking van het stuk is je helemaal ontgaan.
Niet alle turken en marokkanen zijn zo bezig met godsdienst als door Wilders en overige tokkies wordt verondersteld. Het grootste gedeelte van hen is net zo min praktizerend gelovig als de gemiddelde 'christelijke' medelander.
En ... dat werken "jullie" zelf in de hand ... is net zo stigmatiserend als zeggen dat " jullie nederlanders al eeuwen land wereldwijd huisgehouden hebben: de nederlandse kolonies Indonesie, Suriname, de Antillen. " Jullie" nederlanders hebben hele werelddelen leefgeroofd, de basis van "jullie" Gouden Eeuw. De huidige welvaart is tevens gebaseerd op de slavenhandel in vorige eeuwen, in stand gehouden door het neokolonealisme.
"Jullie" nedelanders hebben zich nog nooit aangepast en flink huisgehouden in overzeese gebieden. Geroofd, gemoord en mensen gedwongen gekerstend.
Als alle buitenlanders in NL volgens de tokkies weg moeten, zijn "jullie" nederlanders dan ook bereid om de nederlanders en hun vele nazaten in de VS, Australie, New Zealand, Canada, SA terug te nemen?

Tokkies aller provincies - kom lekker 25 juli naar Rotterdam. 900,000 mensen komen dan lekker swingen. Autochtonia en alloctonia door elkaar. Sommigen zijn protestant, anderen katholiek, hindoestaans en islamiet. Misschien is het verschil dat mensen anders 'geloven' maar ik weet zeker dat er veel meer is wat we gemeen hebben.

Overigens ben ik overtuigd protestant, maar ziek van die verwilderde discussies.

Waarom zou Nederland de emigranten moeten terugnemen als Nederland criminele allochtonen met 2 paspoorten worden uitgezet?

Ik heb nog geen berichten gelezen als zouden nazaten van Nederlanders zich in Amerika, Australie, Nieuw Zeeland en Saoedie-Arabie of in China hun geloof aan de ontvangende landen willen opdringen, of hun Hollandse rechtspraak inclusief ongelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen of de staatsvorm van betreffenden landen door middel van infiltratie willen verstoren.




Hoeven ze nu ook niet, hebben ze al genoeg gedaan in de koloniale tijdperk.


Je kunt natuurlijk ook 1000 jaar terug gaan in de tijd en dan weten we ook genoeg op te vissen,over de oosterse veroveringen en onderwerping aan de islamitische overheersing.


Kan, maar dan kom je ook aardig in de buurt van de kruisvaarders, die alles in naam van god afslachtten, of het nou moslim, jood of mede-christen was. Geen wonder dat velen daarna de islam verkozen boven het christendom.
De (wereld)geschiedenis van het laatste millenium doornemend (en soms nog iets verder terug in de tijd)zie je hoe weinig voorouders van de huidige christenen en moslims vrijwillig en oprecht tot hun geloof zijn gekomen en is het wat mij betreft lood om oud ijzer.


Daar moet ik u volledig gelijk in geven. Elk volk(je) volgde zijn of haar eigen religie, tot een grotere deze plaats innam.


EN, daaraan kun je gerust de mening toevoegen dat religie hét domste is van wat een mens ooit heeft gedaan.
Neemt niet weg dat ik als niet gelovige ook last ondervind van ál die gélovigen om mij heen die hun geloof aan mij willen opdringen.
Nu kan ik nog zonder lijfstraf weigeren.
Maar we weten inmiddels allemaal wat een niet gelovige in de ogen van een islamiet is!
Een varken en dus niet waard dat je leeft!

Reageer Door: Partisan, zondag 19 juli 2009 20:18
mening schreef:

Partisan schreef:

Non-Religieuze Entiteit schreef:

Partisan schreef:

mening schreef:

Partisan schreef:

Scottie F. schreef:

haroekoe schreef:

De strekking van het stuk is je helemaal ontgaan.
Niet alle turken en marokkanen zijn zo bezig met godsdienst als door Wilders en overige tokkies wordt verondersteld. Het grootste gedeelte van hen is net zo min praktizerend gelovig als de gemiddelde 'christelijke' medelander.
En ... dat werken "jullie" zelf in de hand ... is net zo stigmatiserend als zeggen dat " jullie nederlanders al eeuwen land wereldwijd huisgehouden hebben: de nederlandse kolonies Indonesie, Suriname, de Antillen. " Jullie" nederlanders hebben hele werelddelen leefgeroofd, de basis van "jullie" Gouden Eeuw. De huidige welvaart is tevens gebaseerd op de slavenhandel in vorige eeuwen, in stand gehouden door het neokolonealisme.
"Jullie" nedelanders hebben zich nog nooit aangepast en flink huisgehouden in overzeese gebieden. Geroofd, gemoord en mensen gedwongen gekerstend.
Als alle buitenlanders in NL volgens de tokkies weg moeten, zijn "jullie" nederlanders dan ook bereid om de nederlanders en hun vele nazaten in de VS, Australie, New Zealand, Canada, SA terug te nemen?

Tokkies aller provincies - kom lekker 25 juli naar Rotterdam. 900,000 mensen komen dan lekker swingen. Autochtonia en alloctonia door elkaar. Sommigen zijn protestant, anderen katholiek, hindoestaans en islamiet. Misschien is het verschil dat mensen anders 'geloven' maar ik weet zeker dat er veel meer is wat we gemeen hebben.

Overigens ben ik overtuigd protestant, maar ziek van die verwilderde discussies.

Waarom zou Nederland de emigranten moeten terugnemen als Nederland criminele allochtonen met 2 paspoorten worden uitgezet?

Ik heb nog geen berichten gelezen als zouden nazaten van Nederlanders zich in Amerika, Australie, Nieuw Zeeland en Saoedie-Arabie of in China hun geloof aan de ontvangende landen willen opdringen, of hun Hollandse rechtspraak inclusief ongelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen of de staatsvorm van betreffenden landen door middel van infiltratie willen verstoren.




Hoeven ze nu ook niet, hebben ze al genoeg gedaan in de koloniale tijdperk.


Je kunt natuurlijk ook 1000 jaar terug gaan in de tijd en dan weten we ook genoeg op te vissen,over de oosterse veroveringen en onderwerping aan de islamitische overheersing.


Kan, maar dan kom je ook aardig in de buurt van de kruisvaarders, die alles in naam van god afslachtten, of het nou moslim, jood of mede-christen was. Geen wonder dat velen daarna de islam verkozen boven het christendom.
De (wereld)geschiedenis van het laatste millenium doornemend (en soms nog iets verder terug in de tijd)zie je hoe weinig voorouders van de huidige christenen en moslims vrijwillig en oprecht tot hun geloof zijn gekomen en is het wat mij betreft lood om oud ijzer.


Daar moet ik u volledig gelijk in geven. Elk volk(je) volgde zijn of haar eigen religie, tot een grotere deze plaats innam.


EN, daaraan kun je gerust de mening toevoegen dat religie hét domste is van wat een mens ooit heeft gedaan.
Neemt niet weg dat ik als niet gelovige ook last ondervind van ál die gélovigen om mij heen die hun geloof aan mij willen opdringen.
Nu kan ik nog zonder lijfstraf weigeren.
Maar we weten inmiddels allemaal wat een niet gelovige in de ogen van een islamiet is!
Een varken en dus niet waard dat je leeft!


Gedeeltelijk mee eens, alleen hebben sommigen wat steun in hun religie. Bij de ene is het god, bij een ander allah en bij anderen is het een persoon als wilders of jomanda. Als ze bedrogen uitkomen blijven ze gemakshalve er toch maar in geloven, omdat ze toch maar op die ene wonder blijven hopen.
Van gelovigen die me proberen te overtuigen in hun godheid heb ik nog niet echt veel last gehad, hooguit een jehova aan de deur en in sommige plaatsen een scientology. En met de verkiezingen probeert natuurlijk iedereen zijn of haar 'god' aan me op te dringen.

Denk dan maar zo, hoe opdringeriger ze worden, hoe minder geloofwaardig dat ze zijn. Goede wijn behoeft geen krans, zegt een bekend spreekwoord toch?

Wat betreft (on)gelovige tot islamiet, is natuurlijk ook om te draaien in islamiet tot wilders(aanhang), waarbij een islamiet in de ogen van wilders en aanhang vrij-wild is, mochten ze aan de macht komen.

 

Deze newsflash is alleen te bekijken met de gratis Adobe FlashPlayer!
Spaarrente.nl - 4,25% spaarrente? Profiteer nu!
De Pers Reizen - Spot de laatste aanbiedingen!
Gratis i-Phone 3GS nergens goedkoper!
e-Matching.nl - Dating hoger opgeleiden
 
 


© 2008 Copyright DePers.nl