De Pers
 

Israël eist 'verlammende' sancties tegen Iran

Gepubliceerd: dinsdag 9 februari 2010 13:29
Update: dinsdag 9 februari 2010 13:31

Israël eist ,,verlammende'' sancties tegen Iran, nu Teheran zijn activiteit op het gebied van verrijking van uranium heeft opgevoerd.


Dit heeft de Israëlische premier Benjamin Netanyahu dinsdag gezegd tegen Europese diplomaten.

,,Iran stevent af op het maken van nucleaire wapens'', aldus Netanyahu. ,,Ik denk dat nu harde actie van de internationale gemeenschap nodig is. Dit betekent verlammende sancties en die sancties moeten meteen worden toegepast.''

Israël eist 'verlammende' sancties tegen Iran
Iran heeft maandag formeel zijn jongste plannen voor de verrijking van uranium ingediend bij het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA).

De productie van hoog verrijkt uranium is de grootste zorg die de internationale gemeenschap heeft over het nucleaire programma van Iran. Het kan namelijk worden gebruikt voor nucleaire wapens.


 
Login of registreer om te reageren

Reageer Door: Xelorx, dinsdag 9 februari 2010 14:03
Zelf hebben ze alles wat god verboden heeft o.g.v. massa nucleaire vernietigingswapens waar ze tot op de dag van vandaag het bestaan hiervan ontkennen. Maar, zelf wel eisen dat Iran zich niet mag bewapenen om tegenwicht te bieden voor regio stabilisatie. Het regio-schap (midden-oosten)waar een oog Israël koning is der blinden, gaat helaas niet meer op. Als Israël zich ook maar durft te manifesteren om Iran fysiek aan te vallen, dan zou dat een signaal zijn voor een echte oorlog vanuit het gehele Midden-Oosten aan Israël, waarbij krachten gebundeld zullen worden om Israël lam te leggen, met honderden/duizenden doden wereldwijd met moslims en joden slachtoffers. Moslims zullen over de hele wereld in opstand komen, waarbij gevolgen ondenkbaar kunnen zijn!

Reageer Door: geld_maakt_niet_gelukkig, dinsdag 9 februari 2010 14:14
Hoezeer de beste man ook gelijk heeft dat een Iran zonder kernwapens beter is voor de veiligheid in de regio en de hele wereld dan een Iran met kernwapens, moeten ze toch zelf ook eens een toontje lager zingen. Zelf heeft men immers ook kernwapens en draagt ook het huidige nederzettingenbeleid niet bij aan duurzame vrede en stabiliteit in het Midden-Oosten. Ik zie het niet gebeuren dat Iran zomaar Israel aan zal vallen. Er zijn daar achter de schermen genoeg verstandige mensen die weten dat Iran er helemaal niks mee opschiet als ze eenzijdig de oorlog verklaart aan Israel.

Reageer Door: hst, dinsdag 9 februari 2010 14:36
Wat een gotspe! Israel heeft zelf illegale (!) kernwapens, heeft het non-proliferatieverdrag (NPT) NIET ondertekend en laat geen inspecties toe door het atoomagentschap (IAEA). Bovendien is Israël het land dat de kroon spant met het aan zijn laars lappen van UN-resoluties: quote]Following is a list of United Nations Security Council resolutions directly critical of Israel for violations of U.N. Security Council resolutions, the U.N. Charter, the Geneva Conventions, international terrorism, or other violations of international law. Res. 57 (Sep. 18, 1948) – Expresses deep shock at the assassination of the U.N. Mediator in Palestine, Count Folke Bernadotte, by Zionist terrorists. Res. 89 (Nov. 17, 1950) – Requests that attention be given to the expulsion of “thousands of Palestine Arabs” and calls upon concerned governments to take no further action “involving the transfer of persons across international frontiers or armistice lines”, and notes that Israel announced that it would withdraw to the armistice lines. Res. 93 (May 18, 1951) – Finds that Israeli airstrikes on Syria on April 5, 1951 constitutes “a violation of the cease-fire”, and decides that Arab civilians expelled from the demilitarized zone by Israel should be allowed to return. Res. 100 (Oct. 27, 1953) – Notes that Israel had said it would stop work it started in the demilitarized zone on September 2, 1953. Res. 101 (Nov. 24, 1953) – Finds Israel’s attack on Qibya, Jordan on October 14-15, 1953 to be a violation of the cease-fire and “Expresses the strongest censure of that action”. Res. 106 (Mar. 29, 1955) – Condemns Israel’s attack on Egyptian forces in the Gaza Strip on February 28, 1955. Res. 111 (Jan. 19, 1956) – Condemns Israel’s attack on Syria on December 11, 1955 as “a flagrant violation of the cease-fire” and armistice agreement. Res. 119 (Oct. 31, 1956) – Considers that “a grave situation has been created” by the attack against Egypt by the forces of Britain, France, and Israel. Res. 171 (Apr. 9, 1962) – Reaffirms resolution 111 and determines that Israel’s attack on Syria on March 16-17, 1962 “constitutes a flagrant violation of that resolution”. Res. 228 (Nov. 25, 1966) – “Deplores the loss of life and heavy damage to property resulting from the action” by Israel in the southern Hebron area on November 13, 1966, and “Censures Israel for this large-scale military action in violation of the United Nations Charter” and the armistice agreement between Israel and Jordan. Res. 237 (Jun. 14, 1967) – Calls on Israel “to ensure the safety, welfare and security of the inhabitants where military operations have taken place” during the war launched by Israel on June 5, 1967 “and to facilitate the return of those inhabitants who have fled the areas since the outbreak of hostilities”. Res. 242 (Nov. 22, 1967) – Emphasizes “the inadmissibility of the acquisition of territory by war”, emphasizes that member states have a commitment to abide by the U.N. Charter, and calls for the “Withdrawal of Israeli armed forces from territories occupied” during the June 1967 war. Res. 248 (Mar. 24, 1968) – Observes that the Israeli attack on Jordan “was of a large-scale and carefully planned nature”, “Deplores the loss of life and heavy damage to property”, “Condemns the military action launched by Israel in flagrant violation of the United Nations Charter and the cease-fire resolutions”, and “Calls upon Israel to desist from” further violations of resolution 237. Res. 250 (Apr. 27, 1968) – Considers “that the holding of a military parade in Jerusalem will aggravate tensions in the area and have an adverse effect on a peaceful settlement of the problems in the area” and “Calls upon Israel to refrain from holding the military parade in Jerusalem which is contemplated” for May 2, 1968. Res. 251 (May 2, 1968) – Recalls resolution 250 and “Deeply deplores the holding by Israel of the military parade in Jerusalem” on May 2, 1968 “in disregard of” resolution 250. Res. 252 (May 21, 1968) – “Deplores the failure of Israel to comply with” General Assembly resolutions 2253 and 2254, considers Israel’s annexation of Jerusalem “invalid”, and calls upon Israel “to rescind all such measures already taken and to desist forthwith from taking any further action which tends to change the status of Jerusalem”. Res. 256 (Aug. 16, 1968) – Recalls Israel’s “flagrant violation of the United Nations Charter” condemned in resolution 248, observes that further Israeli air attacks on Jordan “were of a large scale and carefully planned nature in violation of resolution 248”, “Deplores the loss of life and heavy damage to property”, and condemns Israel’s attacks. Res. 259 (Sep. 27, 1968) – Expresses concern for “the safety, welfare and security” of the Palestinians “under military occupation by Israel”, deplores “the delay in the implementation of resolution 237 (1967) because of the conditions still being set by Israel for receiving a Special Representative of the Secretary-General”, and requests Israel to receive the Special Representative and facilitate his work. Res. 262 (Dec. 31, 1968) – Observes “that the military action by the armed forces of Israel against the civil International Airport of Beirut was premeditated and of a large scale and carefully planned nature”, and condemns Israel for the attack. Res.265 (Apr. 1, 1969) – Expresses “deep concern that the recent attacks on Jordanian villages and other populated areas were of a pre-planned nature, in violation of resolutions” 248 and 256, “Deplores the loss of civilian life and damage to property”, and “Condemns the recent premeditated air attacks launched by Israel on Jordanian villages and populated areas in flagrant violation of the United Nations Charter and the cease-fire resolutions”. Res. 267 (Jul. 3, 1969) – Recalls resolution 252 and General Assembly resolutions 2253 and 2254, notes that “since the adoption of the above-mentioned resolutions Israel has taken further measures tending to change the status of the City of Jerusalem”, reaffirms “the established principle that acquisition of territory by military conquest is inadmissible”, “Deplores the failure of Israel to show any regard for the resolutions”, “Censures in the strongest terms all measures taken to change the status of the City of Jerusalem”, “Confirms that all legislative and administrative measures and actions taken by Israel which purport to alter the status of Jerusalem, including expropriation of land and properties thereon, are invalid and cannot change that status”, and urgently calls on Israel to rescind the measures taken to annex Jerusalem. Res. 270 (Aug. 26, 1969) – “Condemns the premeditated air attack by Israel on villages in southern Lebanon in violation of its obligations under the Charter and Security Council resolutions”. Res. 271 (Sep. 15, 1969) – Expresses grief “at the extensive damage caused by arson to the Holy Al-Aqsa Mosque in Jerusalem” on August 21, 1969 “under the military occupation of Israel”, reaffirms “the established principle that acquisition of territory by military conquest is inadmissible”, “Determines that the execrable act of desecration and profanation of the Holy Al-Aqsa Mosque emphasizes the immediate necessity of Israel’s desisting from acting in violation” previous resolutions and rescinding measures to annex Jerusalem, calls on Israel “to observe the provisions of the Geneva Conventions and international law governing military occupation”,

Reageer Door: FEK1, dinsdag 9 februari 2010 15:03
Israel zou verlammend moeten worden gesanctioneerd wegens decennia durende onmenselijke behandeling van de palestijnen.

Reageer Door: henk14, dinsdag 9 februari 2010 16:16
Wanneer de internationale gemeenschao iets over de uitbreidingen van de nederzettingen , de humaitaire ramp die is onstaan door de omsingeling van de Gaza, etc... Dan kan de gemeenschap een dikke vinger krijgen, maar wanneer ze de internationale gemeenschap nodig hebben dan vragen ze het geeneens maar eisen ze het, lekker is dat.

Reageer Door: Pro-Contra, dinsdag 9 februari 2010 16:46
hst schreef:

Wat een gotspe!
Israel heeft zelf illegale (!) kernwapens, heeft het non-proliferatieverdrag (NPT) NIET ondertekend en laat geen inspecties toe door het atoomagentschap (IAEA).
Bovendien is Israël het land dat de kroon spant met het aan zijn laars lappen van UN-resoluties:

......................................................
Niet om het maar goed te praten...maar je zal als klein volk in je landje, zo lekker worden omringd door buren die het bepaald niet het allerbeste met je voorhebben. En dat alles terug te voeren tot in het verre verleden, waar aartsvaders in stammen elkaar probeerden af te troeven en te overheersen.Als na eeuwen de emotie het steeds maar van het verstand wint moet het aan beide zijden maar met geweld. Hezbollah en Hamas hebben het recent ondervonden dat nog met conventionele wapens corrigerend wordt opgetreden. Israels 'verborgen' kernwapens biedt het land steeds een bestaansgarantie, door massale aanvallen door z'n anti-semitische buren te verhinderen.
Nu Sadam vh toneel is verdwenen neemt Iran blijkbaar de honneurs waar door die taak op zich te nemen. Met straks die kernwapensteun in de rug kan men dan weer ouderwets conventioneel het robbertje( oude familievetes?) uitvechten en volkerenmoord plegen. Met atoomraketjes elkaar bestoken zal nl voor beiden zelfmoord betekenen.

Het is in feite een absurde zaak en terug te voeren tot een geloofszaak, want 'de jood' bestaat volgens recent onderzoek uit een mengelmoes van volkeren en is het arabisch racisme gestoeld op een hersenspinsel.
......................................................
(DNA wijzigt joodse geschiedenis,Trouw 1 febr 2010, Eidert Mulder)
Het leek duidelijk. De Romeinen verdreven de joden uit Palestina, waarna de diaspora begon. Maar volgens historisch onderzoek stammen hedendaagse joden vooral af van bekeerlingen. Die conclusie trekt op zijn manier ook microbioloog Jits van Straten.

Waarom verdiept een microbioloog zich in de oorsprong van de joden? Jits van Straten kreeg belangstelling voor het onderwerp toen hij in de jaren zestig in Israël woonde. Later verhuisde hij naar de VS, hij woont allang weer in Nederland, maar de interesse bleef.

In Israël kwam hij een groep Indiërs tegen. Toeristen, dacht hij. Opmerkelijk, want in die tijd waren de betrekkingen tussen India en Israël slecht. Het waren dan ook geen Indiërs maar Joden uit India, die zich in Israël hadden gevestigd. Maar hoe konden ze er zo Indiaas uitzien? Van Straten ging toen nog uit van het gebruikelijke historische scenario, waarin de Joodse bevolking van Palestina na een opstand tegen de Romeinen in het jaar 70, gedwongen in ballingschap ging. Bijna tweeduizend jaar leefden ze in de diaspora, daarna keerden ze naar Palestina terug, waar ze in 1948 de staat Israël stichtten.

Hij dacht ook dat de Joden zich maar weinig hadden gemengd met hun omgeving. Hoe konden die Indiase joden er dan zo Indiaas uitzien en zo weinig Midden-Oosters? Waarom zijn er zo veel blonde Asjkenazische, Oost-Europese joden? En waarom ogen Marokkaanse joden zo Marokkaans en Chinese joden zo Chinees? Hoe kunnen mensen, wier voorouders tweeduizend jaar geleden één volk vormden, zo verschillen?

Reageer Door: LichtPuntje, dinsdag 9 februari 2010 17:00
Ik eis verlammende sancties tegen Israël. Israël negeert vele VN resoluties en begaat oorlogsmisdaden in de Gaza strook en andere locaties (Zuid-Libanon).

Toch worden ze nog steeds met fluwelen handschoenen benadert! Te belachelijk voor woorden...

Dit is natuurlijk te zot voor woorden, zo hypocriet als Israël hier reageert!!!!

Reageer Door: hst, dinsdag 9 februari 2010 17:15
Pro-Contra schreef:

Niet om het maar goed te praten...maar je zal als klein volk in je landje, zo lekker worden omringd door buren die het bepaald niet het allerbeste met je voorhebben. En dat alles terug te voeren tot in het verre verleden, waar aartsvaders in stammen elkaar probeerden af te troeven en te overheersen.Als na eeuwen de emotie het steeds maar van het verstand wint moet het aan beide zijden maar met geweld. Hezbollah en Hamas hebben het recent ondervonden dat nog met conventionele wapens corrigerend wordt opgetreden.
Het is het zionisme dat het heeft over één joods volk, het "uitverkoren volk", dat recht heeft op het "beloofde land" en daarmee het recht zou hebben de oorspronkelijke bewoners te vermoorden, weg te jagen, weg te pesten enz. En die zionistische theorie bestond al ver voordat de nazi's bestonden.
Pro-Contra schreef:

Israels 'verborgen' kernwapens biedt het land steeds een bestaansgarantie, door massale aanvallen door z'n anti-semitische buren te verhinderen.
Als je dat zo vindt, dan zou Iran daar ook recht op hebben: omringd door Amerikaanse bases (alleen al in Irak 75) en constant bedreigd door VS, VK en Israël. Niet met twee maten meten.
Pro-Contra schreef:

Nu Sadam vh toneel is verdwenen neemt Iran blijkbaar de honneurs waar door die taak op zich te nemen. Met straks die kernwapensteun in de rug kan men dan weer ouderwets conventioneel het robbertje( oude familievetes?) uitvechten en volkerenmoord plegen. Met atoomraketjes elkaar bestoken zal nl voor beiden zelfmoord betekenen.
Volstrekte onzin met gefantaseerde aannames, zoals "neemt Iran blijkbaar de honneurs waar" (blijkbaar?)
Pro-Contra schreef:

Het is in feite een absurde zaak en terug te voeren tot een geloofszaak, want 'de jood' bestaat volgens recent onderzoek uit een mengelmoes van volkeren en is het arabisch racisme gestoeld op een hersenspinsel.
Inderdaad is gebleken dat "het joodse volk" een hersenspinsel is van het Zionisme en NIET door arabisch racisme! Het wrange in dit licht bezien is dat Askhenazis (meerderheid in Israël) afstammen van Khazaren, een volk dat zo'n 1200 jaar geleden het joodse geloof heeft aangenomen, en dus nooit van het "volks Israëls" kunnen afstammen, terwijl veel Palestijnen wel daarvan afstammen en dus ondanks onderweg bekeerd te zijn tot Christendom of Islam, wel de rechtmatige bewoners van het hun (volgens de Bijbel) door God beloofde land. Het begrip "joodse volk" is een mythe.
zie: "The Invention of the Jewish People" van Shlomo Sand, dat sinds kort in Engelse vertaling beschikbaar is. [ISBN 978-1-84467-422-0] http://inventionofthejewishpeople.com/


Reageer Door: phcavok, dinsdag 9 februari 2010 17:21
hst schreef:

Pro-Contra schreef:

Niet om het maar goed te praten...maar je zal als klein volk in je landje, zo lekker worden omringd door buren die het bepaald niet het allerbeste met je voorhebben. En dat alles terug te voeren tot in het verre verleden, waar aartsvaders in stammen elkaar probeerden af te troeven en te overheersen.Als na eeuwen de emotie het steeds maar van het verstand wint moet het aan beide zijden maar met geweld. Hezbollah en Hamas hebben het recent ondervonden dat nog met conventionele wapens corrigerend wordt opgetreden.
Het is het zionisme dat het heeft over één joods volk, het "uitverkoren volk", dat recht heeft op het "beloofde land" en daarmee het recht zou hebben de oorspronkelijke bewoners te vermoorden, weg te jagen, weg te pesten enz. En die zionistische theorie bestond al ver voordat de nazi's bestonden.
Pro-Contra schreef:

Israels 'verborgen' kernwapens biedt het land steeds een bestaansgarantie, door massale aanvallen door z'n anti-semitische buren te verhinderen.
Als je dat zo vindt, dan zou Iran daar ook recht op hebben: omringd door Amerikaanse bases (alleen al in Irak 75) en constant bedreigd door VS, VK en Israël. Niet met twee maten meten.
Pro-Contra schreef:

Nu Sadam vh toneel is verdwenen neemt Iran blijkbaar de honneurs waar door die taak op zich te nemen. Met straks die kernwapensteun in de rug kan men dan weer ouderwets conventioneel het robbertje( oude familievetes?) uitvechten en volkerenmoord plegen. Met atoomraketjes elkaar bestoken zal nl voor beiden zelfmoord betekenen.
Volstrekte onzin met gefantaseerde aannames, zoals "neemt Iran blijkbaar de honneurs waar" (blijkbaar?)
Pro-Contra schreef:

Het is in feite een absurde zaak en terug te voeren tot een geloofszaak, want 'de jood' bestaat volgens recent onderzoek uit een mengelmoes van volkeren en is het arabisch racisme gestoeld op een hersenspinsel.
Inderdaad is gebleken dat "het joodse volk" een hersenspinsel is van het Zionisme en NIET door arabisch racisme! Het wrange in dit licht bezien is dat Askhenazis (meerderheid in Israël) afstammen van Khazaren, een volk dat zo'n 1200 jaar geleden het joodse geloof heeft aangenomen, en dus nooit van het "volks Israëls" kunnen afstammen, terwijl veel Palestijnen wel daarvan afstammen en dus ondanks onderweg bekeerd te zijn tot Christendom of Islam, wel de rechtmatige bewoners van het hun (volgens de Bijbel) door God beloofde land. Het begrip "joodse volk" is een mythe.
zie: "The Invention of the Jewish People" van Shlomo Sand, dat sinds kort in Engelse vertaling beschikbaar is. [ISBN 978-1-84467-422-0] http://inventionofthejewishpeople.com/




Het komt nooit meer goed daar,in geen tweeduizend jaar, ik zie de apocalyps aankomen.

Reageer Door: hst, dinsdag 9 februari 2010 17:32
phcavok schreef:

Het komt nooit meer goed daar,in geen tweeduizend jaar, ik zie de apocalyps aankomen.
Ik ben bang dat je gelijk hebt, en -erger nog- sommige fanatieke geloofs-waanzinnigen sturen daar ook openlijk op aan, om de eindstrijd en de terugkeer van Jezus te bespoedigen...

Reageer Door: phcavok, dinsdag 9 februari 2010 17:34
hst schreef:

phcavok schreef:

Het komt nooit meer goed daar,in geen tweeduizend jaar, ik zie de apocalyps aankomen.
Ik ben bang dat je gelijk hebt, en -erger nog- sommige fanatieke geloofs-waanzinnigen sturen daar ook openlijk op aan, om de eindstrijd en de terugkeer van Jezus te bespoedigen...


Geloof is de bron van alle kwaad.

mvg Mohareb

Reageer Door: Pro-Contra, dinsdag 9 februari 2010 18:19
hst schreef:

Pro-Contra schreef:


Het is het zionisme dat het heeft over één joods volk, het "uitverkoren volk", dat recht heeft op het "beloofde land" en daarmee het recht zou hebben de oorspronkelijke bewoners te vermoorden, weg te jagen, weg te pesten enz. En die zionistische theorie bestond al ver voordat de nazi's bestonden.
Pro-Contra schreef:

Israels 'verborgen' kernwapens biedt het land steeds een bestaansgarantie, door massale aanvallen door z'n anti-semitische buren te verhinderen.
Als je dat zo vindt, dan zou Iran daar ook recht op hebben: omringd door Amerikaanse bases (alleen al in Irak 75) en constant bedreigd door VS, VK en Israël. Niet met twee maten meten.
Pro-Contra schreef:

Nu Sadam vh toneel is verdwenen neemt Iran blijkbaar de honneurs waar door die taak op zich te nemen. Met straks die kernwapensteun in de rug kan men dan weer ouderwets conventioneel het robbertje( oude familievetes?) uitvechten en volkerenmoord plegen. Met atoomraketjes elkaar bestoken zal nl voor beiden zelfmoord betekenen.
Volstrekte onzin met gefantaseerde aannames, zoals "neemt Iran blijkbaar de honneurs waar" (blijkbaar?)
Pro-Contra schreef:

Het is in feite een absurde zaak en terug te voeren tot een geloofszaak, want 'de jood' bestaat volgens recent onderzoek uit een mengelmoes van volkeren en is het arabisch racisme gestoeld op een hersenspinsel.
Inderdaad is gebleken dat "het joodse volk" een hersenspinsel is van het Zionisme en NIET door arabisch racisme! Het wrange in dit licht bezien is dat Askhenazis (meerderheid in Israël) afstammen van Khazaren, een volk dat zo'n 1200 jaar geleden het joodse geloof heeft aangenomen, en dus nooit van het "volks Israëls" kunnen afstammen, terwijl veel Palestijnen wel daarvan afstammen en dus ondanks onderweg bekeerd te zijn tot Christendom of Islam, wel de rechtmatige bewoners van het hun (volgens de Bijbel) door God beloofde land. Het begrip "joodse volk" is een mythe.
zie: "The Invention of the Jewish People" van Shlomo Sand, dat sinds kort in Engelse vertaling beschikbaar is. [ISBN 978-1-84467-422-0] http://inventionofthejewishpeople.com/




Hoe je het wendt of keert, voor een 'buitenstaander' is het absurd dat een volk dat dan via bekeerlingen is aangegroeid en qua oorsprong ook uit die palestijnse gebieden afkomstig is door een 'historische broedertwist' zich steeds belaagd moet weten. Met onze ervaring van de zich superieur voelende moslimgemeenschap hier is het ws verklaarbaar dat alleen de liberalen van beide geloven daar tot een dialoog (kunnen)komen. Het zionisme en arabisch anti-semitisme verhinderen als bovenliggende stromingen dat helaas.
Zelf neem je dan aan dat met de amerikaanse bases rondom ,Iran ( de fanatieke geestelijkheid)zich bedreigd kan voelen en met kernwapens(invasies verhinderen) en net als Noord-Korea de bevolking kan blijven gijzelen. Ach en als daarbij rugdekking kan worden geven aan een coalitie van moslimlanden die de joden een nieuwe diaspora willen aanmeten, mag dan maar niet worden aangenomen.( da's ook meten met 2 maten)

Reageer Door: hst, dinsdag 9 februari 2010 18:57
Pro-Contra schreef:

Zelf neem je dan aan dat met de amerikaanse bases rondom ,Iran ( de fanatieke geestelijkheid)zich bedreigd kan voelen en met kernwapens(invasies verhinderen) en net als Noord-Korea de bevolking kan blijven gijzelen. Ach en als daarbij rugdekking kan worden geven aan een coalitie van moslimlanden die de joden een nieuwe diaspora willen aanmeten, mag dan maar niet worden aangenomen.( da's ook meten met 2 maten)
Tot nog toe zijn alle "bewijzen" dat Iran met de productie van kernwapens bezig is als vervalsingen (Made in IL) ontmaskerd (en via Murdoch en AP de wereld in geholpen).
Iran houdt zich aan alle internationale verdragen & verplichtingen en heeft het recht kernbrandstof te verrijken voor energie-opwekking (laag verrijkt) en voor research en medische toepassingen (20% verrijkt), zoals ook Nederland dat doet. Voor kernwapens is 95% nodig.
Ze hebben alle faciliteiten netjes aangemeld en staan alle controles toe.
Dit in tegenstelling tot Israël dat wel illegale kernwapens heeft (en veel) en geen inspecties toestaat, het Non-proliferatieverdrag niet heeft ondertekent en zelfs nucleaire technologie illegaal verhandelt.
Louter beschuldigen dat Iran een kernwapen ontwikkelt zonder dat er (niet-vervalste) bewijzen zijn is kwaadaardig dan wel paranoïde gestoord (of beide). Zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten...
Jouw "rugdekking" van moslimlanden is een paranoïde absurditeit en een omkering. Het is juist Israël die de confrontatie uitlokt om Palestijnen te kunnen verdrijven en voor gebiedsuitbreiding, vooral om aan drinkwater te komen.
Is de zionistische droom niet een "Groot Israel" van Eufraat tot de Nijl?
Zie bijv.:
Christen-Zionistische (pro-Groot-Israël) 'beweging' in Nederland
Wij als ECZP geloven in een groot-Israël gestaafd aan en onderbouwd door de Bijbel Profetie.

Reageer Door: hst, dinsdag 9 februari 2010 18:58
hst schreef:
- link vergeten, alsnog:
Zie bijv.:
Christen-Zionistische (pro-Groot-Israël) 'beweging' in Nederland
Wij als ECZP geloven in een groot-Israël gestaafd aan en onderbouwd door de Bijbel Profetie.

http://eczp.blogspot.com/2009/10/het-nieuw-christen-zionisme-in.html

Reageer Door: Pro-Contra, dinsdag 9 februari 2010 23:18
hst schreef:

hst schreef:
- link vergeten, alsnog:
Zie bijv.:
Christen-Zionistische (pro-Groot-Israël) 'beweging' in Nederland
Wij als ECZP geloven in een groot-Israël gestaafd aan en onderbouwd door de Bijbel Profetie.

http://eczp.blogspot.com/2009/10/het-nieuw-christen-zionisme-in.html


Uit de link is deze passage in de huidige realiteit veelzeggend:
"Op 14 September 2008, in een poging om een paar laatste woorden te uiten vóórdat de Israëlische ministeriële deur achter hem werd gesloten, verklaarde Ehud Olmert dat het begrip van een "Groot Israël" niet meer bestond.

In een toespraak vier later dagen, verklaarde de apocalyptisch georiënteerde President Mahmoud Ahmadinejad van Iran dat het idee van een "klein Israël" ook was verlopen.

Wat bedoelen zij met een Groot of klein Israël?

Om dit alles in perspectief te plaatsen, moet je weten dat het grondgebied van Israël in het Midden-Oosten vandaag de dag ongeveer 8.000 tot 9.000 vierkante mijl is. De grootte van de moderne Joodse staat is vergelijkbaar met de grootte van de Amerikaanse stad New Jersey, dat ongeveer een oppervlakte van 7.417 vierkante mijl beslaat.".............................

Kortom zelfs als dwergstaat ziet Ahmadinejad Israel niet zitten en je hoeft echt niet paranoide te zijn om te begrijpen dat de 'schone schijn' van het zich keurig houden aan inspecties e.d. , een dubbele bodem heeft.
De droom van een 'Groot Israel' zal wel door joodse radicalen en fanatiekelingen worden gekoesterd en mede door de nederzettingenpolitiek nieuw leven zijn ingeblazen, maar effectief en agressief met de 'verborgen' atoomwapens landjepik te spelen had dan al eerder gekund en met de meekijkende internationale gemeenschap praktisch onmogelijk.

Reageer Door: hst, woensdag 10 februari 2010 00:50
Pro-Contra schreef:

De droom van een 'Groot Israel' zal wel door joodse radicalen en fanatiekelingen worden gekoesterd en mede door de nederzettingenpolitiek nieuw leven zijn ingeblazen, maar effectief en agressief met de 'verborgen' atoomwapens landjepik te spelen had dan al eerder gekund en met de meekijkende internationale gemeenschap praktisch onmogelijk.
Het probleem met jou is dat je van alles aanneemt en niets onderzoekt: De beweging voor een Groot Israël werd gesticht door de grondlegger van het zionisme, Theodor Herzl en is nog steeds springlevend.

Reageer Door: Scottie F., woensdag 10 februari 2010 00:57
Het is wel treurig, hoor met dat Iran. Ze werken een een atoombom, schieten mensen, toch vaak keurige moslims overhoop als ze op straat om eten roepen en hangen de leden van de oppostitie aan nylonkoorden die dan door een vrachtwagen van Japanse makelij (Hiroshima en Nagasaki) worden opgetakeld zodat die oppositieleden uren in de wind hangen te stikken.

Israel doet niets lelijks naar Iran maar Iran en met name die nieuwe shah, die boerenzoon die in zijn goede tijd nog wat Amerikaanse gijzelaars zat te martelen doen heel lelijk naar Israel. En de internationale gemeenschap doet niets of stuurt die nare facsist wapens, raketten en geld.

Een land dat drijft op de olie, zo een land heeft een paar Russische kernscentrales nodig?

Die Russen kunnen hun eigen kerncentrales niet eens goed onderhouden, denk aan Tsjernobiel, hoe moeten die moslims, die wel 5 keer per dag moeten bidden dan al die meters en klokken en, al dat meet- en regelwerk dan in de gaten houden?

Reageer Door: hst, woensdag 10 februari 2010 00:57
T.a.v. het medisch gebruik van de isotopen en de noodzaak & urgentie voor Iran om ze zelf te produceren, dit artikel van 4 januari (NRC-international)
Life-saving isotopes running out in Iran
[1] http://www.nrc.nl/international/Features/article2450556.ece/Live-saving_isotopes_running_out_in_Iran
Sancties schaden gezondheidszorg
[2] http://archief.nrc.nl/?modus=l&text=isotopen+iran+&hit=1&set=2 En de vergelijkbare Nederlandse situatie (sept. 2008):
Minder behandelingen door tekort aan isotopen
[3] http://www.nrc.nl/binnenland/article1972304.ece/Minder_behandelingen_door_tekort_aan_isotopen

Reageer Door: Scottie F., woensdag 10 februari 2010 00:59
hst schreef:

Pro-Contra schreef:

De droom van een 'Groot Israel' zal wel door joodse radicalen en fanatiekelingen worden gekoesterd en mede door de nederzettingenpolitiek nieuw leven zijn ingeblazen, maar effectief en agressief met de 'verborgen' atoomwapens landjepik te spelen had dan al eerder gekund en met de meekijkende internationale gemeenschap praktisch onmogelijk.
Het probleem met jou is dat je van alles aanneemt en niets onderzoekt: De beweging voor een Groot Israël werd gesticht door de grondlegger van het zionisme, Theodor Herzl en is nog steeds springlevend.
Hoe weet jij dat dan? Heb je dan onderzoek gedaan, heb je de Israeliers daar dan naar gevraagd?

Reageer Door: Scottie F., woensdag 10 februari 2010 01:18
hst schreef:

T.a.v. het medisch gebruik van de isotopen en de noodzaak & urgentie voor Iran om ze zelf te produceren, dit artikel van 4 januari (NRC-international)
Life-saving isotopes running out in Iran

[1] http://www.nrc.nl/international/Features/article2450556.ece/Live-saving_isotopes_running_out_in_Iran
Sancties schaden gezondheidszorg

[2] http://archief.nrc.nl/?modus=l&text=isotopen+iran+&hit=1&set=2
En de vergelijkbare Nederlandse situatie (sept. 2008):
Minder behandelingen door tekort aan isotopen

[3] http://www.nrc.nl/binnenland/article1972304.ece/Minder_behandelingen_door_tekort_aan_isotopen
Ja,en,wat wil je met al dat nieuws zeggen? Dat moslims ook kanker kunnen krijgen?

Reageer Door: GekleurdeAmsterdammer, woensdag 10 februari 2010 01:27
Scottie F. schreef:

hst schreef:

T.a.v. het medisch gebruik van de isotopen en de noodzaak & urgentie voor Iran om ze zelf te produceren, dit artikel van 4 januari (NRC-international)
Life-saving isotopes running out in Iran

[1] http://www.nrc.nl/international/Features/article2450556.ece/Live-saving_isotopes_running_out_in_Iran
Sancties schaden gezondheidszorg

[2] http://archief.nrc.nl/?modus=l&text=isotopen+iran+&hit=1&set=2
En de vergelijkbare Nederlandse situatie (sept. 2008):
Minder behandelingen door tekort aan isotopen

[3] http://www.nrc.nl/binnenland/article1972304.ece/Minder_behandelingen_door_tekort_aan_isotopen
Ja,en,wat wil je met al dat nieuws zeggen? Dat moslims ook kanker kunnen krijgen?


Volgens mij staat vermeld waarom hst de sites citeert:
'T.a.v. (= Ter attentie van) het medisch gebruik van isotopen en de noodzaak & urgentie voor Iran om ze zelf te produceren'.
Daarnaast lijkt het me toch overduidelijk dat elk persoon ongeacht hun kleur, afkomst, geslacht en religie die ziekte kan krijgen. Misschien heb ik het mis...

Reageer Door: Pro-Contra, woensdag 10 februari 2010 18:43
hst schreef:

Pro-Contra schreef:

De droom van een 'Groot Israel' zal wel door joodse radicalen en fanatiekelingen worden gekoesterd en mede door de nederzettingenpolitiek nieuw leven zijn ingeblazen, maar effectief en agressief met de 'verborgen' atoomwapens landjepik te spelen had dan al eerder gekund en met de meekijkende internationale gemeenschap praktisch onmogelijk.
Het probleem met jou is dat je van alles aanneemt en niets onderzoekt: De beweging voor een Groot Israël werd gesticht door de grondlegger van het zionisme, Theodor Herzl en is nog steeds springlevend.


Onderzoek naar feiten en gebeurtenissen is in ons internet-tijdperk relatief eenvoudig te realiseren. De uitkomst van deze recherche geven een basis voor het vormen van je mening of het trekken ve conclusie.
De beperking zit 'm in het feit hoe je de gevonden gegevens interpreteert. In jouw geval kun je blindelings de data volgen die bv Iran (of Israel wat ik niet denk)in een goed daglicht plaatst.
In mijn geval heeft mijn leesarbeid tot gevolg dat ik graag de echte boodschap achter de verpakking probeer te onthullen. Het doordenken vd informatie en daarna concluderen zijn dan in geen geval de " aanname's" die je mij verwijt. Ze staan gewoon open voor het bewijzen van het tegendeel of soms het instemmend mee eens zijn.

Reageer Door: hst, woensdag 10 februari 2010 18:55
GekleurdeAmsterdammer schreef:

Volgens mij staat vermeld waarom hst de sites citeert:
'T.a.v. (= Ter attentie van) het medisch gebruik van isotopen en de noodzaak & urgentie voor Iran om ze zelf te produceren'.
Daarnaast lijkt het me toch overduidelijk dat elk persoon ongeacht hun kleur, afkomst, geslacht en religie die ziekte kan krijgen. Misschien heb ik het mis...
Inderdaad: T.a.v. betekent hier "Ten aanzien van".

Reageer Door: hst, woensdag 10 februari 2010 18:56
Scottie F. schreef:

hst schreef:

T.a.v. het medisch gebruik van de isotopen en de noodzaak & urgentie voor Iran om ze zelf te produceren, dit artikel van 4 januari (NRC-international)
Life-saving isotopes running out in Iran

[1] http://www.nrc.nl/international/Features/article2450556.ece/Live-saving_isotopes_running_out_in_Iran
Sancties schaden gezondheidszorg

[2] http://archief.nrc.nl/?modus=l&text=isotopen+iran+&hit=1&set=2
En de vergelijkbare Nederlandse situatie (sept. 2008):
Minder behandelingen door tekort aan isotopen

[3] http://www.nrc.nl/binnenland/article1972304.ece/Minder_behandelingen_door_tekort_aan_isotopen
Ja,en,wat wil je met al dat nieuws zeggen? Dat moslims ook kanker kunnen krijgen?
Je kunt zeker niet lezen? Iedereen kan kanker krijgen en wil dan de kans krijgen om te genezen.

Reageer Door: hst, woensdag 10 februari 2010 19:08
Scottie F. schreef:

Heb je dan onderzoek gedaan, heb je de Israeliers daar dan naar gevraagd?
A: Ja resp. Ja, enkele Israeliërs. Tevreden? Of moet ik een referendum houden?

Reageer Door: Hugo W., woensdag 10 februari 2010 19:35
Natuurlijk valt de staat Israel veel, zeer veel te verwijten.
Zeer zeker inzake het buiten-proportionele geweld in de Gaza.

Maar wie gooit hier nu olie op het vuur door niet met andee landen samen te werken inzake nota Bene een nucleaire programma ?

Is het regime in Iran niet duidelijk bezig delen van de eigen bevolking te ondrukken ?
En dan is het heel handig om oorlog te beginnen met een anderland om binnenlandse problemen nog zwaarder te kunnen onderdrukken.

Hoe staat het huidige regime in Iran t.g.o het bestaansrecht van de staat Israel ?

Het Europees Parlement heeft vandaag met een grote meerderheid , en dat is toch niet niks, gepleit voor sancties tegen Iran:

"Het land weigert met andere landen samen te werken wat zijn nucleaire programma betreft.

Bovendien schendt het regime de mensenrechten door zo hard op te treden tegen de eigen bevolking " (1)

aldus nota Bene het
E u r o p e s e P a r l e m e n t (E.P.)

Ik herhaal:
Een grote meerderheid in het EP, dat is toch niet niks, is voor sankties tegen Iran.

1.
http://www.depers.nl/buitenland/434000/Europarlement-wil-sancties-tegen-Iran.html


Reageer Door: 11honderd, woensdag 10 februari 2010 20:04
Wat de commentaren hierboven betreft: onmiddellijk worden weer de zielige Palestijnen ten tonele gevoerd. Het moet gezegd worden: de islamitische propaganda werkt. De aandacht is weer buitenproportioneel. Ook de antisemitische truc om de joden van hun geschiedenis te ontdoen wordt van stal gehaald. Het is heel begrijpelijk dat joden niet als rechtenloze burgers in een Palestijnse staat willen leven. Hamas wil de sharia invoeren, wat inhoudt dat niet-moslims de djizja moeten betalen (= extra belasting voor niet-moslims die ze moeten betalen omdat de moslims hen in leven laten). En lees de geschiedenis er eens op na, lees hoe ze werden afgeperst en hoe ze zich o.a. moesten onderscheiden in kleding en soms een insigne moesten dragen. Hoe komt het toch dat er in de Palestijnse gebieden nog maar een verwaarloosbaar aantal christenen woont, na WO2 was dat nog 20%. In Zuid-Libanon zijn in de burgeroorlog 100.000 maronieten omgekomen, 600.000 zijn er verdreven. Nu is het in handen van extremistische moslims. In de 60 jaar van het Arabisch-Israëlisch conflict zijn er ongeveer 62.000 mensen omgekomen (42.000 Arabieren, 20.000 Israëli's). De regering van Soedan heeft stelselmatig miljoenen christelijke en animistische zwarten in Zuid-Soedan uitgeroeid. Dan kunnen we ook nog denken aan de moordpartijen door mohammedanen op de Molukken en op andere plaatsen. Israël is het enige beschaafde land in de regio. Dat komt omdat het niet islamitisch is. De islam is een zeer verderfelijke pestilentie. Wij moeten als Nederlanders onvoorwaardelijk achter Israël staan en ons geen rad voor de ogen laten draaien door de propaganda van de mohammedanen en hun vrienden.

Reageer Door: GekleurdeAmsterdammer, woensdag 10 februari 2010 21:12
hst schreef:

GekleurdeAmsterdammer schreef:

Volgens mij staat vermeld waarom hst de sites citeert:
'T.a.v. (= Ter attentie van) het medisch gebruik van isotopen en de noodzaak & urgentie voor Iran om ze zelf te produceren'.
Daarnaast lijkt het me toch overduidelijk dat elk persoon ongeacht hun kleur, afkomst, geslacht en religie die ziekte kan krijgen. Misschien heb ik het mis...
Inderdaad: T.a.v. betekent hier "Ten aanzien van".


Mijn excuses. Komt doordat ik vaak bij het adresseren van brieven 't.a.v.' gebruik als afkorting van 'ter attentie van'.

Reageer Door: TH21, woensdag 10 februari 2010 21:36
hst schreef:

Wat een gotspe!
Israel heeft zelf illegale (!) kernwapens, heeft het non-proliferatieverdrag (NPT) NIET ondertekend en laat geen inspecties toe door het atoomagentschap (IAEA).
Bovendien is Israël het land dat de kroon spant met het aan zijn laars lappen van UN-resoluties:
quote]Following is a list of United Nations Security Council resolutions directly critical of Israel for violations of U.N. Security Council resolutions, the U.N. Charter, the Geneva Conventions, international terrorism, or other violations of international law.

Res. 57 (Sep. 18, 1948) – Expresses deep shock at the assassination of the U.N. Mediator in Palestine, Count Folke Bernadotte, by Zionist terrorists.

Res. 89 (Nov. 17, 1950) – Requests that attention be given to the expulsion of “thousands of Palestine Arabs” and calls upon concerned governments to take no further action “involving the transfer of persons across international frontiers or armistice lines”, and notes that Israel announced that it would withdraw to the armistice lines.

Res. 93 (May 18, 1951) – Finds that Israeli airstrikes on Syria on April 5, 1951 constitutes “a violation of the cease-fire”, and decides that Arab civilians expelled from the demilitarized zone by Israel should be allowed to return.

Res. 100 (Oct. 27, 1953) – Notes that Israel had said it would stop work it started in the demilitarized zone on September 2, 1953.

Res. 101 (Nov. 24, 1953) – Finds Israel’s attack on Qibya, Jordan on October 14-15, 1953 to be a violation of the cease-fire and “Expresses the strongest censure of that action”.

Res. 106 (Mar. 29, 1955) – Condemns Israel’s attack on Egyptian forces in the Gaza Strip on February 28, 1955.

Res. 111 (Jan. 19, 1956) – Condemns Israel’s attack on Syria on December 11, 1955 as “a flagrant violation of the cease-fire” and armistice agreement.

Res. 119 (Oct. 31, 1956) – Considers that “a grave situation has been created” by the attack against Egypt by the forces of Britain, France, and Israel.

Res. 171 (Apr. 9, 1962) – Reaffirms resolution 111 and determines that Israel’s attack on Syria on March 16-17, 1962 “constitutes a flagrant violation of that resolution”.

Res. 228 (Nov. 25, 1966) – “Deplores the loss of life and heavy damage to property resulting from the action” by Israel in the southern Hebron area on November 13, 1966, and “Censures Israel for this large-scale military action in violation of the United Nations Charter” and the armistice agreement between Israel and Jordan.

Res. 237 (Jun. 14, 1967) – Calls on Israel “to ensure the safety, welfare and security of the inhabitants where military operations have taken place” during the war launched by Israel on June 5, 1967 “and to facilitate the return of those inhabitants who have fled the areas since the outbreak of hostilities”.

Res. 242 (Nov. 22, 1967) – Emphasizes “the inadmissibility of the acquisition of territory by war”, emphasizes that member states have a commitment to abide by the U.N. Charter, and calls for the “Withdrawal of Israeli armed forces from territories occupied” during the June 1967 war.

Res. 248 (Mar. 24, 1968) – Observes that the Israeli attack on Jordan “was of a large-scale and carefully planned nature”, “Deplores the loss of life and heavy damage to property”, “Condemns the military action launched by Israel in flagrant violation of the United Nations Charter and the cease-fire resolutions”, and “Calls upon Israel to desist from” further violations of resolution 237.

Res. 250 (Apr. 27, 1968) – Considers “that the holding of a military parade in Jerusalem will aggravate tensions in the area and have an adverse effect on a peaceful settlement of the problems in the area” and “Calls upon Israel to refrain from holding the military parade in Jerusalem which is contemplated” for May 2, 1968.

Res. 251 (May 2, 1968) – Recalls resolution 250 and “Deeply deplores the holding by Israel of the military parade in Jerusalem” on May 2, 1968 “in disregard of” resolution 250.

Res. 252 (May 21, 1968) – “Deplores the failure of Israel to comply with” General Assembly resolutions 2253 and 2254, considers Israel’s annexation of Jerusalem “invalid”, and calls upon Israel “to rescind all such measures already taken and to desist forthwith from taking any further action which tends to change the status of Jerusalem”.

Res. 256 (Aug. 16, 1968) – Recalls Israel’s “flagrant violation of the United Nations Charter” condemned in resolution 248, observes that further Israeli air attacks on Jordan “were of a large scale and carefully planned nature in violation of resolution 248”, “Deplores the loss of life and heavy damage to property”, and condemns Israel’s attacks.

Res. 259 (Sep. 27, 1968) – Expresses concern for “the safety, welfare and security” of the Palestinians “under military occupation by Israel”, deplores “the delay in the implementation of resolution 237 (1967) because of the conditions still being set by Israel for receiving a Special Representative of the Secretary-General”, and requests Israel to receive the Special Representative and facilitate his work.

Res. 262 (Dec. 31, 1968) – Observes “that the military action by the armed forces of Israel against the civil International Airport of Beirut was premeditated and of a large scale and carefully planned nature”, and condemns Israel for the attack.

Res.265 (Apr. 1, 1969) – Expresses “deep concern that the recent attacks on Jordanian villages and other populated areas were of a pre-planned nature, in violation of resolutions” 248 and 256, “Deplores the loss of civilian life and damage to property”, and “Condemns the recent premeditated air attacks launched by Israel on Jordanian villages and populated areas in flagrant violation of the United Nations Charter and the cease-fire resolutions”.

Res. 267 (Jul. 3, 1969) – Recalls resolution 252 and General Assembly resolutions 2253 and 2254, notes that “since the adoption of the above-mentioned resolutions Israel has taken further measures tending to change the status of the City of Jerusalem”, reaffirms “the established principle that acquisition of territory by military conquest is inadmissible”, “Deplores the failure of Israel to show any regard for the resolutions”, “Censures in the strongest terms all measures taken to change the status of the City of Jerusalem”, “Confirms that all legislative and administrative measures and actions taken by Israel which purport to alter the status of Jerusalem, including expropriation of land and properties thereon, are invalid and cannot change that status”, and urgently calls on Israel to rescind the measures taken to annex Jerusalem.

Res. 270 (Aug. 26, 1969) – “Condemns the premeditated air attack by Israel on villages in southern Lebanon in violation of its obligations under the Charter and Security Council resolutions”.

Res. 271 (Sep. 15, 1969) – Expresses grief “at the extensive damage caused by arson to the Holy Al-Aqsa Mosque in Jerusalem” on August 21, 1969 “under the military occupation of Israel”, reaffirms “the established principle that acquisition of territory by military conquest is inadmissible”, “Determines that the execrable act of desecration and profanation of the Holy Al-Aqsa Mosque emphasizes the immediate necessity of Israel’s desisting from acting in violation” previous resolutions and rescinding measures to annex Jerusalem, calls on Israel “to observe the provisions of the Geneva

Reageer Door: TH21, woensdag 10 februari 2010 21:40

hst schreef:

Wat een gotspe!
.....


Waarom post je dit? Dit is toch niet leesbaar.

Reageer Door: hst, woensdag 10 februari 2010 21:48
TH21 schreef:


hst schreef:

Wat een gotspe!
.....


Waarom post je dit? Dit is toch niet leesbaar.
Helaas was de "[" bij "quote]" weggevallen, waardoor de lange lijst met resoluties moeilijk leesbaar is geworden. Had je dat zelf niet kunnen bedenken?

Reageer Door: Scottie F., woensdag 10 februari 2010 22:23
Ja,en,wat wil je met al dat nieuws zeggen? Dat moslims ook kanker kunnen krijgen?
Je kunt zeker niet lezen? Iedereen kan kanker krijgen en wil dan de kans krijgen om te genezen.
Nou, ja, ik kan lezen maar ik wilde alleen maar zeggen dat vele moslims, met name die hier door ons zo worden verwend toch volhouden dat kanker een ziekte is die alleen Westerlingen krijgen omdat het een Westerse ziekte is. Net als Aids, dat komt ook alleen bij blanke Westerse homoos voor.

Ik gun iedereen zijn of haar kans op genezing maar mij lijkt dat een land dat drijft op de olie geen nare Tsjernobielfabrieken nodig heeft om stroom te maken. Daarnaast, de meeste voormalige Perzen kennen de begrippen stroom, kanker of bestraling niet eens.

Nee, de Grote Boerenleider te Teheran bouwt aan een bom. Niet om Israel weg te vagen maar om de komst van de dertiende profeet te bespoedigen. Dat Israel dan met die explosie meeverandert in een geblakerd gebied, dat telt voor de Grote Leider van de Perzen niet.

Reageer Door: Scottie F., woensdag 10 februari 2010 22:29
LichtPuntje schreef:

Ik eis verlammende sancties tegen Israël. Israël negeert vele VN resoluties en begaat oorlogsmisdaden in de Gaza strook en andere locaties (Zuid-Libanon).

Toch worden ze nog steeds met fluwelen handschoenen benadert! Te belachelijk voor woorden...

Dit is natuurlijk te zot voor woorden, zo hypocriet als Israël hier reageert!!!!
Ach, sla toch niet zo door. Israel krijgt wel degelijk op haar lazer. Van Amerika en van Nederland. Dat staat wel niet op de voorpagina maar het is wel zo.

Wat wel op de voorpagina stond was dat die werkeloze landarbeiders van Hamas hun broeders van Fatah in Gaza in een ziekenhuis met de kolf van hun geweren of met de kogels eruit hebben doodgeknuppeld en afgeschoten als ware het zieke honden.

Ik zeg altijd maar zo, het is het systeem dat mensen tot beulen maakt.


Reageer Door: phcavok, woensdag 10 februari 2010 22:31
Scottie F. schreef:

Ja,en,wat wil je met al dat nieuws zeggen? Dat moslims ook kanker kunnen krijgen?
Je kunt zeker niet lezen? Iedereen kan kanker krijgen en wil dan de kans krijgen om te genezen.
Nou, ja, ik kan lezen maar ik wilde alleen maar zeggen dat vele moslims, met name die hier door ons zo worden verwend toch volhouden dat kanker een ziekte is die alleen Westerlingen krijgen omdat het een Westerse ziekte is. Net als Aids, dat komt ook alleen bij blanke Westerse homoos voor.

Ik gun iedereen zijn of haar kans op genezing maar mij lijkt dat een land dat drijft op de olie geen nare Tsjernobielfabrieken nodig heeft om stroom te maken. Daarnaast, de meeste voormalige Perzen kennen de begrippen stroom, kanker of bestraling niet eens.

Nee, de Grote Boerenleider te Teheran bouwt aan een bom. Niet om Israel weg te vagen maar om de komst van de dertiende profeet te bespoedigen. Dat Israel dan met die explosie meeverandert in een geblakerd gebied, dat telt voor de Grote Leider van de Perzen niet.


Precies, hoe je het ook bekijkt en alle terechte kritiek op Israel in overweging nemende, moet toch ten koste van alles voorkomen worden dat deze religieuze gek een bom krijgt.

Reageer Door: phcavok, woensdag 10 februari 2010 22:31
phcavok schreef:

Scottie F. schreef:

Ja,en,wat wil je met al dat nieuws zeggen? Dat moslims ook kanker kunnen krijgen?
Je kunt zeker niet lezen? Iedereen kan kanker krijgen en wil dan de kans krijgen om te genezen.
Nou, ja, ik kan lezen maar ik wilde alleen maar zeggen dat vele moslims, met name die hier door ons zo worden verwend toch volhouden dat kanker een ziekte is die alleen Westerlingen krijgen omdat het een Westerse ziekte is. Net als Aids, dat komt ook alleen bij blanke Westerse homoos voor.

Ik gun iedereen zijn of haar kans op genezing maar mij lijkt dat een land dat drijft op de olie geen nare Tsjernobielfabrieken nodig heeft om stroom te maken. Daarnaast, de meeste voormalige Perzen kennen de begrippen stroom, kanker of bestraling niet eens.

Nee, de Grote Boerenleider te Teheran bouwt aan een bom. Niet om Israel weg te vagen maar om de komst van de dertiende profeet te bespoedigen. Dat Israel dan met die explosie meeverandert in een geblakerd gebied, dat telt voor de Grote Leider van de Perzen niet.


Precies, hoe je het ook bekijkt en alle terechte kritiek op Israel in overweging nemende, moet toch ten koste van alles voorkomen worden dat deze religieuze gek een bom krijgt.


Precies, hoe je het ook bekijkt en alle terechte kritiek op Israel in overweging nemende, moet toch ten koste van alles voorkomen worden dat deze religieuze gek een bom krijgt.

Reageer Door: 11honderd, woensdag 10 februari 2010 22:35
De Verenigde Nazi's zullen sancties wel tegenhouden.

Reageer Door: GekleurdeAmsterdammer, woensdag 10 februari 2010 22:37
11honderd schreef:


Hoe komt het toch dat er in de Palestijnse gebieden nog maar een verwaarloosbaar aantal christenen woont, na WO2 was dat nog 20%. In Zuid-Libanon zijn in de burgeroorlog 100.000 maronieten omgekomen, 600.000 zijn er verdreven. Nu is het in handen van extremistische moslims.


Ik weet zelf niet waarom het aantal Christenen na WO2 zo enorm is afgenomen maar ik dacht waarom probeer ik het niet te vinden via Google. Ik heb de zoekterm 'christians in palestina' ingevoerd en ben ondermeer op de volgende sites gestuit:
1. http://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_Christians

"In a 2007 letter from Congressman Henry Hyde to President George W. Bush, Hyde stated that "the Christian community is being crushed in the mill of the bitter Israeli-Palestinian conflict" and that expanding Jewish settlements in the West Bank and East Jerusalem were "irreversibly damaging the dwindling Christian community."[14][15]

Most Christians in Gaza blame the Israeli occupation pre-2005, the current siege on the city and the war on Gaza 2009 to be the reason for their Exodus from Gaza. During the recent war on Gaza, two churches, Baptist and Catholic, were slightly damaged by Israeli shelling, and many Christians including 15 year old Christine Turk [16], lost their lives during the Gaza offensive. There had been reported attacks on Palestinian Christians in Gaza from small Muslim extremist groups, most notably Ramy Ayyad, but Gaza Pastor Manuel Musallam doubts the attacks were religiously motivated[17]"

"Armenians in Jerusalem, identified as Palestinian Christians, have also been attacked and received threats from Israeli and Jewish extremists. In September, two Armenian Christian clergy were expelled after protesting against Jewish extremists for spitting on holy Christian objects.[20]"

'In December 2009, prominent Palestinian Christian leaders released a historical document, the Kairos Palestine Document. The document declares the Israeli occupation on Muslim and Christian Palestinian land as a "sin against God". It calls on churches and Christians all over the world to consider it and adopt it and to call for the boycott of Israel. The Palestinian Christian document claims that leading Israel into isolation is the only way there can be a peaceful solution in the Holy Land. The isolation of Israel will be pressure on Israel to abolish all apartheid laws that discriminate against Palestinians and non-Jews.' [zie verder hieronder bij 3. Kairos Palestine document]

2. http://ipsnews.net/news.asp?idnews=40241
"Asked if Christians in Gaza feel singled out or oppressed, Musallam says, "Palestinian Christians are not a religious community set apart in some corner. They are part of the Palestinian people."
En omdat ik 'Inter Press Service News Agency' niet kende, heb ik proberen op te zoeken wat voor club dat is. Via Wikipedia [ http://en.wikipedia.org/wiki/Inter_Press_Service ] 'IPS is registered as an international not-for-profit association. It has 'general' NGO consultative status with ECOSOC at the United Nations, and the OECD status of ”ODA eligible international organization".'

3. Kairos Palestine document
http://www.oikoumene.org/fileadmin/files/wcc-main/2009pdfs/Kairos%20Palestine_En.pdf
'1. The reality on the ground
1.1 “They say: 'Peace, peace' when there is no peace” (Jer. 6:14). These days,
everyone is speaking about peace in the Middle East and the peace process. So far,
however, these are simply words; the reality is one of Israeli occupation of Palestinian
territories, deprivation of our freedom and all that results from this situation:
1.1.1 The separation wall erected on Palestinian territory, a large part of which
has been confiscated for this purpose, has turned our towns and villages into prisons,
separating them from one another, making them dispersed and divided cantons. Gaza,
especially after the cruel war Israel launched against it during December 2008 and
January 2009, continues to live in inhuman conditions, under permanent blockade and
cut off from the other Palestinian territories .
1.1.2 Israeli settlements ravage our land in the name of God and in the name of
force, controlling our natural resources, including water and agricultural land, thus
depriving hundreds of thousands of Palestinians, and constituting an obstacle to any
political solution.
1.1.3 Reality is the daily humiliation to which we are subjected at the military
checkpoints, as we make our way to jobs, schools or hospitals.
1.1.4 Reality is the separation between members of the same family, making
family life impossible for thousands of Palestinians, especially where one of the
spouses does not have an Israeli identity card.
1.1.5 Religious liberty is severely restricted; the freedom of access to the holy
places is denied under the pretext of security. Jerusalem and its holy places are out of
bounds for many Christians and Muslims from the West Bank and the Gaza strip.
Even Jerusalemites face restrictions during the religious feasts. Some of our Arab
clergy are regularly barred from entering Jerusalem'

Ik kan moeilijk de hele declaratie hier gaan kopieren dus ik zou zeggen lees de link.
Uit bovenstaande punten komt in mijn ogen naar voren dat ook de Palestijnse Christenen vinden dat:
1. Israeli's Palestijnse gebieden bezetten
2. de Palestijnen onder onmenselijke omstandigheden moeten leven
3. Israelische nederzettingen voorkomen dat Palestijnen de beschikking hebben tot water en landbouwgrond
4. door de strikte Israelische maatregelen familie's uit elkaar worden gereten en
5. dat er geen vrijheid van geloofsbelijdenis bestaat.

punt 1.3 van het Kairos Palestine document beantwoordt de vraag waarom het aantal Christenen in Palestina is afgenomen: 'Emigration is another element in our reality. The absence of any vision or
spark of hope for peace and freedom pushes young people, both Muslim and Christian,
to emigrate. Thus the land is deprived of its most important and richest resource –
educated youth. The shrinking number of Christians, particularly in Palestine, is one of
the dangerous consequences, both of this conflict, and of the local and international
paralysis and failure to find a comprehensive solution to the problem.'

4. http://www.youtube.com/watch?v=8QHzuYcuIQY
Palestinian Christians have difficulty to getting to churches on sunday morning if they wanted to come to Jerusalem. Because they don't have that permission or that legal right according to the Israeli government to come to Jerusalem to worship.' [Douglas Dicks van Catholic Relief Services rond 1 minuut 13 seconden].


Ik ben bewust weggebleven van sites die 'free palestina' banners vertoonden aangezien ik dan niet het gevoel heb dat daar men enigzins gekleurd naar de situatie kan kijken.
Daarnaast benadruk ik dat ik geen mohammedaan ben maar een protestants opgevoed en gelovige. Daarnaast ben ik ook niet anti-semitische. Ik probeerde alleen maar een antwoord te vinden op een vraag die ook mij interesse wekte. Daarbij heb ik het niet over Joden maar gebruik ik zelf de term Israeli/Israelisch(e).


Reageer Door: GekleurdeAmsterdammer, woensdag 10 februari 2010 23:17
Scottie F. schreef:

Nou, ja, ik kan lezen maar ik wilde alleen maar zeggen dat vele moslims, met name die hier door ons zo worden verwend toch volhouden dat kanker een ziekte is die alleen Westerlingen krijgen omdat het een Westerse ziekte is. Net als Aids, dat komt ook alleen bij blanke Westerse homoos voor.

Ik gun iedereen zijn of haar kans op genezing maar mij lijkt dat een land dat drijft op de olie geen nare Tsjernobielfabrieken nodig heeft om stroom te maken. Daarnaast, de meeste voormalige Perzen kennen de begrippen stroom, kanker of bestraling niet eens.

Nee, de Grote Boerenleider te Teheran bouwt aan een bom. Niet om Israel weg te vagen maar om de komst van de dertiende profeet te bespoedigen. Dat Israel dan met die explosie meeverandert in een geblakerd gebied, dat telt voor de Grote Leider van de Perzen niet.


Dus als ik u mag geloven dan denken alle moslims dat ze toch geen kanker kunnen krijgen omdat het een zogenaamde blanke Westerse ziekte is? Heeft u daar onderzoek naar gedaan?
Met dat in het achterhoofd is het wel vreemd dat al sinds 1949 het Cancer Institute of Iran bestaat [ http://www.apocp.org/cancer_download/Vol3_No2/Cancer%20Institute.pdf ] . Bovendien via http://www.nature.com/bjc/journal/v83/n9/full/6691414a.html [British Journal of Cancer]: 'A Caspian Littoral Cancer Registry survey in the early 1970s established northern Iran as one of the highest oesophageal cancer incidence regions of the world.' geeft volgens mij aan dat in Iran men niet onbekend is met de ziekte.
Cijfers of schildklier kanker in Iran via pubmed dat door veel medische academici (waaronder mijn wederhelft) wordt geraadpleegd: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15075002 . U kunt op deze link zien dat pubmed bij het ncbi hoort en dat die hoort bij United States National Library of Medicine (NLM) en bij het National Institute of Health (NIH) wat beiden dus Amerikaanse overheidsinstellingen zijn.
Ik denk dat uit bovenstaande wel afgeleid kan worden dat er in Iran genoeg moslims te vinden zullen zijn die de ziekte K niet alleen zien als een blanke Westerse ziekte.

Daarnaast denk ik niet dat u begrijpt wat een kerncentrale te maken heeft met de gevreesde ziekte dat begint met de 'K'. Het gaat hierbij niet om het opwekken van genoeg energie maar om het creeren van radioactief materiaal om patienten die lijden aan de genoemde ziekte te kunnen behandelen.

http://www.pallasreactor.eu/nl/gezonde-samenleving/wat-zijn-medische-isotopen/
http://www.pallasreactor.eu/nl/gezonde-samenleving/toepassing-van-medische-isotopen/
http://www.kennislink.nl/publicaties/tu-delft-wil-levens-redden-met-onderzoeksreactor

Let op: ik zeg niet dat Iran niet aan een bom werkt. Maar Iran voert als reden voor het bouwen aan een kerncentrale medische redenen. Ik probeerde alleen te verduidelijken waarom Iran een reactor wil bouwen aangezien het dus geen betrekking had op het opwekken van energie maar echt voor medische toepassing van radioactief materiaal.


Reageer Door: hst, donderdag 11 februari 2010 00:32
De discussie is of de Iraanse plannen om 20% verrijkt uranium te produceren legitiem is en hun opgegeven motieven kloppen. De Israëlische reactie is wel degelijk een gotspe omdat het Iran beschuldigt van zaken waaraan Israël zelf zwaar bezondigt en heeft bezondigd (zie mijn eerdere post). Mijn conclusie is dat het verrijken tot 20% volstrekt legitiem is en de paranoia dat dat "voor een bom" zou zijn ongegrond en de beschuldigingen zijn politiek gemotiveerd.Destijds is hetzelfde spel gespeeld inzake Irak.
Bovendien is de verslaggeving daarover meestal incompleet is en (opruiend of haat- & angst zaaiend) suggestief.
Dat staat los van kwalificaties over het regime in Iran (dat ik overigens verwerp net zoals ieder theocratisch regime, maar dat is hier niet relevant).

Het volgende artikel dat ik tegenkwam is een technische artikel en discussie over de Iraanse research reactor en de productie van isotopen voor medische doeleinden (van 4 okt. 2009).
A Primer on Iran’s Medical Reactor Plans

[1] http://www.armscontrolwonk.com/2492/a-primer-on-irans-medical-reactor

Reageer Door: geld_maakt_niet_gelukkig, donderdag 11 februari 2010 09:27
11honderd schreef:

Wat de commentaren hierboven betreft: onmiddellijk worden weer de zielige Palestijnen ten tonele gevoerd. Het moet gezegd worden: de islamitische propaganda werkt. De aandacht is weer buitenproportioneel. Ook de antisemitische truc om de joden van hun geschiedenis te ontdoen wordt van stal gehaald.
Het is heel begrijpelijk dat joden niet als rechtenloze burgers in een Palestijnse staat willen leven. Hamas wil de sharia invoeren, wat inhoudt dat niet-moslims de djizja moeten betalen (= extra belasting voor niet-moslims die ze moeten betalen omdat de moslims hen in leven laten). En lees de geschiedenis er eens op na, lees hoe ze werden afgeperst en hoe ze zich o.a. moesten onderscheiden in kleding en soms een insigne moesten dragen.
Hoe komt het toch dat er in de Palestijnse gebieden nog maar een verwaarloosbaar aantal christenen woont, na WO2 was dat nog 20%. In Zuid-Libanon zijn in de burgeroorlog 100.000 maronieten omgekomen, 600.000 zijn er verdreven. Nu is het in handen van extremistische moslims.
In de 60 jaar van het Arabisch-Israëlisch conflict zijn er ongeveer 62.000 mensen omgekomen (42.000 Arabieren, 20.000 Israëli's).
De regering van Soedan heeft stelselmatig miljoenen christelijke en animistische zwarten in Zuid-Soedan uitgeroeid. Dan kunnen we ook nog denken aan de moordpartijen door mohammedanen op de Molukken en op andere plaatsen.
Israël is het enige beschaafde land in de regio. Dat komt omdat het niet islamitisch is. De islam is een zeer verderfelijke pestilentie. Wij moeten als Nederlanders onvoorwaardelijk achter Israël staan en ons geen rad voor de ogen laten draaien door de propaganda van de mohammedanen en hun vrienden.

Een ofhankelijke commissie (onder leiding van de alom gerespecteerde JOODSE! jurist Richard Goldstone) heeft aanngetoond dat zowel Hamas als Israel oorlogsmisdaden hebben begaan in de Gazastrook. Dat vind ik geen propaganda. Ook het feit dat Israel een kruiwagen vol VN-resoluties aan zijn laars lapt zijn verifieerbare feiten.

Reageer Door: nijlgans, donderdag 11 februari 2010 09:39
Scottie F. schreef:




Een land dat drijft op de olie, zo een land heeft een paar Russische kernscentrales nodig?

Die Russen kunnen hun eigen kerncentrales niet eens goed onderhouden, denk aan Tsjernobiel, hoe moeten die moslims, die wel 5 keer per dag moeten bidden dan al die meters en klokken en, al dat meet- en regelwerk dan in de gaten houden?


Iran heeft zelf Uranium en weet ook dondersgoed dat de olie op een dag opraakt .. Dus een reservesysteem is alleen maar verstandig ..

Iran zijn Shia , die "moeten" maar drie keer op een dag bidden en voor gevaarlijke apparatuur te bedienen mag het bidden best wat uitgesteld worden ..

Trouwens dan zou in "israel"een centrale nog gevaarlijker zijn , Joden mogen de hele Sabbath niets aan of uit doen ...


 

Deze newsflash is alleen te bekijken met de gratis Adobe FlashPlayer!
Spaarrente.nl - 4,25% spaarrente? Profiteer nu!
De Pers Reizen - Spot de laatste aanbiedingen!
Gratis i-Phone 3GS nergens goedkoper!
e-Matching.nl - Dating hoger opgeleiden
 
 


© 2008 Copyright DePers.nl